Jump to content

Dp290 drev, kranglete å få ut av revers


Bakstørn

Recommended Posts

Hei

 

I dag når jeg skulle manøvrere meg inn til brygga begynte giret å krangle litt med meg. Først var den fast i revers og fikk den ikke ut. Plutselig slapp den og jeg fikk ikke giret verken ene eller andre veien, kun regulert turtall. Da gikk spaken begge veier uten at giret la inn. Fikk slått av motoren og lurt meg inn til brygga ved hjelp av thruster, så alt gikk greit. 

 

Etterpå når jeg var trygt fortøyd begynte jeg å feilsøke og da var spaken fast i revers igjen. Fikk lurt av dekselet til drevet og klarte å lirke den ut av gir manuelt. Nå klarer jeg å sette i gir forover med gass og til fri og frem igjen. Kan legge inn revers med lavt turtall uten at noe setter seg, men om jeg setter på mer turtall i revers låser det seg igjen og jeg må i såfall bryte hardt på spaken for å få den ut av revers, noe jeg ikke ønsker av frykt for å ødelegge mere. Noen som har forslag til hva feilen kan være? 

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet. Der var det wire fra girsjalteret ned til drevet som var gåen. Byttet den og alt som nytt. Om du har to styreposisjoner så kan det være også være girsjaltermekanismen som henger. Løsne wire fra girsjalter til drev og se om problemet fortsatt er der. Gikk selve girvelger på drevet lett å bevege?

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...