casie Startet 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2018 Har nettopp kjøpt meg en ny båt med to vp d12 fra 2001. båten er importert, og jeg får den levert om kort tid. Tidligere eier er italiensk, noe som gjør at jeg skjønner lite av hva han sier?♀️. på panelene i båten, så ser jeg at det er en nøkkelknapp, D, og N. Jeg er vant med det gammeldagse systemet der man vrir nøkkel og kjører... noen som kan gi en kjapp intro på hvordan dette fungerer? Sitér dette innlegget Link to post
tomfro Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Last ned bl a elektrosystem Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 https://www.volvopenta.com/marineleisure/en-en/for-owners/your-engine/manuals---handbooks.html Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) casie skrev for 19 timer siden: Har nettopp kjøpt meg en ny båt med to vp d12 fra 2001. båten er importert, og jeg får den levert om kort tid. Tidligere eier er italiensk, noe som gjør at jeg skjønner lite av hva han sier?♀️. på panelene i båten, så ser jeg at det er en nøkkelknapp, D, og N. Jeg er vant med det gammeldagse systemet der man vrir nøkkel og kjører... noen som kan gi en kjapp intro på hvordan dette fungerer? ved start, vri nøkler i "PÅ" posisjon, trykk inn nøkkelsymbolet et par sekunder til dioden ved siden av lyser, og vri om nøkkel eller trykk på startknapp for start. du bruker nøkkelsymboet for å de-/aktivere styreposisjoner om du har flere. N kan holdes inne for å sette hendel i gir uten at den går i gir (du kan da gi maskinen turtall uten at propeller går) den kobler inn av seg selv når du er inn i midtstilling/fri på hendelen igjen. ellers er det uthenting av feilkoder etc samt kalibrering av hendler på D knappene. ref til håndboka. Har du et = tegn så er denne til å samkjøre/frikjøre motorene. det står vel et eget kapittel om dette i håndboka mener jeg. Redigert 11.Juni.2018 av Navic II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.