Jump to content

en motor å to tanker


puddel

Recommended Posts

Standard tankinstallasjon på Nidelv 300 Sport

Bilde

To tanker - en på hver side - svart slange mellom med stengekran på hver tank (rød på bildet). Begge på 200liter. Eneste ulempen er at jeg må være litt forsiktig når jeg fyller helt fullt med diesel fra bare ene påfyllingshullet (det er ett på hver side - men hvem gidder å snu båten for å fylle hver tank?)- for det tar ett sekund eller to å få dieselen over fra en tank til en annen.

Tanken som står på tvers er vanntanken

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

trudde ikke det var lov å ha rør melom tanken i bunn jeg..

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke vet jeg. Men båten er klassifsert av DNV - og de er ganske strenge sies det.

 

Båten trekker drifstoff fra bb tank. Således er det ikke mulig å velge hvilken tank drivstoffet skal komme fra (bortsett fra å stenge stb tank. Tankmåleren sitter i bb tank. Jeg har ikke opplevd noen problemer med denne løsningen. Årsaken til at båten har to tanker er stabiliteten det skaper.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...