puddel Startet 3.August.2005 Del på Facebook Startet 3.August.2005 hvordan kan man få en motor til å ta like mye disel fra to tanker.. så ikke det blir forskjel nivåer i tanken.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieseldyret Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 Hvis tankene ligger på samme nivå kan du bare montere et rør/slange mellom dem. Vil da få samme mengde drivstoff i begge. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 rør mellom to like tanker i bunnen av tankene ?? JOH Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 hvordan kan man få en motor til å ta like mye disel fra to tanker.. så ikke det blir forskjel nivåer i tanken.. <{POST_SNAPBACK}> Og hvorfor det? Jeg ville heller har montert 2 kraner slik at jeg kan velge hvor drivstoffet skal komme fra. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 (redigert) Standard tankinstallasjon på Nidelv 300 Sport To tanker - en på hver side - svart slange mellom med stengekran på hver tank (rød på bildet). Begge på 200liter. Eneste ulempen er at jeg må være litt forsiktig når jeg fyller helt fullt med diesel fra bare ene påfyllingshullet (det er ett på hver side - men hvem gidder å snu båten for å fylle hver tank?)- for det tar ett sekund eller to å få dieselen over fra en tank til en annen. Tanken som står på tvers er vanntanken Redigert 3.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
puddel Svart 3.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2005 trudde ikke det var lov å ha rør melom tanken i bunn jeg.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
puddel Svart 3.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2005 trudde ikke det var lov å ha rør melom tanken i bunn jeg.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieseldyret Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 I min saga er dette orginalt fra fabrikk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 (redigert) trudde ikke det var lov å ha rør melom tanken i bunn jeg.. <{POST_SNAPBACK}> Nja, leste hos vetus at det ikke er etter CE direktivet, men de bruker det likevel. Er ikke sikker på hvorfor det skulle være et problem, separat lufting til hver tank må man jo ha. JOH Redigert 3.August.2005 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 3.August.2005 Del på Facebook Svart 3.August.2005 (redigert) trudde ikke det var lov å ha rør melom tanken i bunn jeg.. <{POST_SNAPBACK}> Ikke vet jeg. Men båten er klassifsert av DNV - og de er ganske strenge sies det. Båten trekker drifstoff fra bb tank. Således er det ikke mulig å velge hvilken tank drivstoffet skal komme fra (bortsett fra å stenge stb tank. Tankmåleren sitter i bb tank. Jeg har ikke opplevd noen problemer med denne løsningen. Årsaken til at båten har to tanker er stabiliteten det skaper. Redigert 3.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.