Jump to content

en motor å to tanker


puddel

Recommended Posts

hvordan kan man få en motor til å ta like mye disel fra to tanker.. så ikke det blir forskjel nivåer i tanken..

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvorfor det? :confused:

 

Jeg ville heller har montert 2 kraner slik at jeg kan velge hvor drivstoffet skal komme fra.

Link to post
Share on other sites

Standard tankinstallasjon på Nidelv 300 Sport

Bilde

To tanker - en på hver side - svart slange mellom med stengekran på hver tank (rød på bildet). Begge på 200liter. Eneste ulempen er at jeg må være litt forsiktig når jeg fyller helt fullt med diesel fra bare ene påfyllingshullet (det er ett på hver side - men hvem gidder å snu båten for å fylle hver tank?)- for det tar ett sekund eller to å få dieselen over fra en tank til en annen.

Tanken som står på tvers er vanntanken

Edited by Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

trudde ikke det var lov å ha rør melom tanken i bunn jeg..

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke vet jeg. Men båten er klassifsert av DNV - og de er ganske strenge sies det.

 

Båten trekker drifstoff fra bb tank. Således er det ikke mulig å velge hvilken tank drivstoffet skal komme fra (bortsett fra å stenge stb tank. Tankmåleren sitter i bb tank. Jeg har ikke opplevd noen problemer med denne løsningen. Årsaken til at båten har to tanker er stabiliteten det skaper.

Edited by Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...