Bitteliten Startet 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2018 Bekjente kom til Shetland i går, og deres gassregulator lekker. De har norske flasker ombord, og regulator som er i handel der passer jo ikke. De skal videre til Færøyene og trenger å kunne koke på overfarten Det lekker gjennom vippebryteren på regulatoren. Av prinsipp mener jeg at alt kan fikses, men disse har jeg ikke operert før. Noen som vet hvordan disse plukkes fra hverandre? Vil tro det er en oring eller noe et sted inni som er slitt Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Ser ut som det finnes en relativt stor gass butikk i Lerwick. De kan nok komme med gode forslag. https://www.rearosupplies.co.uk/ Elles er det bare å kjøpe en lokal flaske med passende regulator. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Lokal flaske med regulator er siste utvei ? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 (redigert) Om de får til å demontere denne har de vel temmelig sikkert ikke tilgang på den komponenten som evt. har feilet uansett. Så det er nok mest sannsynlig enklest å se seg om etter en erstatningsregulator/flaske. Redigert 10.Juni.2018 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Jeg bytter regulator hvert 5 år, sammen med slangebytte. Den regulatoren så ikke helt god ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Åpenbart er den ikke helt god nei ?? noen som vet hvordan de plukkes fra hverandre? Starte med pinnen på vippebryteren? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 For min del høres det ut som en dårlig ide å begynne å demontere gassventilen. Kjøp en lokal ventil og lokal flaske for denne turen. Det er tryggere enn å eksperimentere med den ventilen. Og hva om de tror den har blitt tett, og så begynner den å lekke 15 minutter etter at de forlater havna? Da er de gassløse og får ikke laget varm mat. Pluss at de er en potensiell bombe. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Maika Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Ting som er i et maritimt miljø ser jo fort mer slitt ut enn de egentlig er, men den regulatoren så ut som den burde vært byttet dor lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Enig, drar man avsted med slikt utstyr,får man ta kostnaden med å kjøpe ny flaske og regulator. Ikke alt man skal spare på, spesielt ikke gassutstyr, og ikke når man legger ut på en slik reise som dette. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Er det noen som vet hvordan disse regulatorene er bygd opp? Sprengskisse? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Har noe slikt på hytta. Sealed Unit, falset sammen og ikke reparerbar. Kjenner ikke spesifikt ventilen på bildet. Men om eieren av ventilen ikke har såpass kompetanse at han kan se om/hvordan den kan plukkes opp og repareres, så burde han vel heller ikke fikle med det. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Good point Hulda ?? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Takker for forståelsen. Var redd du skulle bli forbanna på meg. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Du kan ikke FedEx'e en norsk ventil til dem i morgen tidlig? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Komodo Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Hulda skrev 52 minutter siden: ... om eieren av ventilen ikke har såpass kompetanse at han kan se om/hvordan den kan plukkes opp og repareres, så burde han vel heller ikke fikle med det. Den der skriver jeg under på! Rent bortsett fra det så ville jeg vel doret ut låsepinnen på bryteren på toppen og sett om innmaten kan trekkes ned. Sitter det en O-ring der som lekker så er det jo ikke hjernekirurgi å erstatte den (dersom de mot formodning klarer å få tak i riktig dimensjon...). Heller ikke noe i veien for å smøre opp en O-ring på en propanflaske (kontra oksygen). Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mix Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 nomen skrev for 1 time siden: Enig, drar man avsted med slikt utstyr,får man ta kostnaden med å kjøpe ny flaske og regulator. Det får en også til å lure på hvordan status er på resten av anlegget, slanger etc. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Er man sikker på at det ikke er o-ringen på gassflasken som er sliten? Det er den vanligste feilen. Den kan bare plukkes av og snus. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Takk for tips. De er videreformidlet til gutta på tur ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.