Jump to content

Haster! Hvordan fikse gassregulator som lekker ved bryteren?

Bitteliten

Recommended Posts

Bekjente kom til Shetland i går, og deres gassregulator lekker. De har norske flasker ombord, og regulator som er i handel der passer jo ikke. De skal videre til Færøyene og trenger å kunne koke på overfarten

Det lekker gjennom vippebryteren på regulatoren. Av prinsipp mener jeg at alt kan fikses, men disse har jeg ikke operert før. Noen som vet hvordan disse plukkes fra hverandre?  Vil tro det er en oring eller noe et sted inni som er slitt

3222C8D5-A196-4063-AE90-6FEC5F712B3B.jpeg

For min del høres det ut som en dårlig ide å begynne å demontere gassventilen. Kjøp en lokal ventil og lokal flaske for denne turen. Det er tryggere enn å eksperimentere med den ventilen.

Og hva om de tror den har blitt tett, og så begynner den å lekke 15 minutter etter at de forlater havna? Da er de gassløse og får ikke laget varm mat. Pluss at de er en potensiell bombe.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hulda skrev 52 minutter siden:

... om eieren av ventilen ikke har såpass kompetanse at han kan se om/hvordan den kan plukkes opp og repareres, så burde han vel heller ikke fikle med det.

Den der skriver jeg under på!

Rent bortsett fra det så ville jeg vel doret ut låsepinnen på bryteren på toppen og sett om innmaten kan trekkes ned. Sitter det en O-ring der som lekker så er det jo ikke hjernekirurgi å erstatte den (dersom de mot formodning klarer å få tak i riktig dimensjon...). Heller ikke noe i veien for å smøre opp en O-ring på en propanflaske (kontra oksygen). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...