Yope Startet 10.Juni.2018 Del på Facebook Startet 10.Juni.2018 Forgasser er vasket 3 gang, med alle mulige triks, bensinslanger er sjekket/byttet, ny bensin, sjekket bensintank, tennplugger er ny, og ny vakumslange. Har også prøvd å pumpe bensin imens den går. starter etter jeg har «låst» bensin inni forgassern ved hjelp av chocken, når jeg da åpner spjeldet til chocken så starter den. Tipset jeg fikk hos forhandler var å kjøpe ny forgasser. noen andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Har du kjølestråle? Kjenn på blokka, er den varm? Kan være impelleren. Sitér dette innlegget Link to post
Yope Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Tenkt tanken selv, men strålen kommer og motoren får ikke tid til å bli varm før den kutter... eller vil den kutte fordi den mener den ikke får bra nok kjøling? Takk for svar ? Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Hvis jeg forstår deg riktig, må du "lure" i den bensin for å få start. Dette, i tillegg til at den går i bare noen sekunder, tyder helt klart på et forgasserproblem. Men for å utelukke evt. elektrisk årsak, prøv med startgass (støtvis), og se om den da går lenger enn nevnte 5-10s. Hvis den gjør det, er det utvilsomt forgasseren. Da ville jeg tatt en 4. renserunde. Sjekk først at flottørstanden ser normal ut, og dernest at alle dyser, med tilhørende kanaler, er helt rene. Bruk trykkluft. Å bytte forgasser vil nok ganske sikkert løse problemet, men hvis den ikke er slitt, noe som resulterer i dårlig/ugjevn gange, er en rengjøring å foretrekke. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Yope Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Tusen takk for svar! Første gang jeg vasket forgasseren var den full av møkk, så det tyder nok på forgasser.... er trykkluft å foretrekke? Har hørt mye forskjellig om det, men er vell snart siste utvei... Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Det eneste på en forgasser som rent teoretisk skal kunne ta skade av trykkluft, er en evt. membran i en akselerasjonspumpe. Hvis den har en sånn, bør huset til denne uansett åpnes før gjennomblåsing, slik at urenheter ikke samler seg der. Husk å smør alle akselgjennomganger og ledd etter rens. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.