Jump to content

Tohatsu 25hk starter, men kutter etter 5-10 sekunder.

Yope

Recommended Posts

Forgasser er vasket 3 gang, med alle mulige triks, bensinslanger er sjekket/byttet, ny bensin, sjekket bensintank, tennplugger er ny, og ny vakumslange. Har også prøvd å pumpe bensin imens den går.

starter etter jeg har «låst» bensin inni forgassern ved hjelp av chocken, når jeg da åpner spjeldet til chocken så starter den.

Tipset jeg fikk hos forhandler var å kjøpe ny forgasser.

noen andre tips?

Hvis jeg forstår deg riktig, må du "lure" i den bensin for å få start. Dette, i tillegg til at den går i bare noen sekunder, tyder helt klart på et forgasserproblem. Men for å utelukke evt. elektrisk årsak, prøv med startgass (støtvis), og se om den da går lenger enn nevnte 5-10s. Hvis den gjør det, er det utvilsomt forgasseren. Da ville jeg tatt en 4. renserunde. Sjekk først at flottørstanden ser normal ut, og dernest at alle dyser, med tilhørende kanaler, er helt rene. Bruk trykkluft.

Å bytte forgasser vil nok ganske sikkert løse problemet, men hvis den ikke er slitt, noe som resulterer i dårlig/ugjevn gange, er en rengjøring å foretrekke.

Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...