Jump to content

Tilbakeslag i TMC toalett selv om pumpen er ny, hvorfor?


Lundstad

Recommended Posts

På forrige tur ble toalettet brukt noe og vi hadde ikke anledning til å tømme. Da jeg kom tilbake i båten et par dager etter var skåla full av vann. Dette ble pumpet tilbake i tank. Trodde jeg. Kunne ikke se at det rant tilbake etter at jeg hadde pumpet tomt. Et par dager senere var jeg tilbake i båten og skåla var like full. Jeg passet på å pumpe lenge etter at jeg så det var tomt for å være sikker på at innholdet kom frem til tanken. Pumpen ble i sin helhet byttet sent i sesongen i fjor, så jokerventil etc er helt ny. Hva kan dette skyldes?

Link to post
Share on other sites

Har du stengt sjøvannsinntaket til toalettet? Min forrige båt var håpløs sånn, med åpen kran og litt sjøvann pumpet vannet seg inn selv. Særlig når vi overnattet I båten så den var litt fremtung...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

-steng alltid ventilen på sjøvannsinntaket når du forlater båten. 

-er toalettskålen under vannlinjen? 

-har du anti hevert ventil på inntaket? 

-er luftinga på tanken åpen og i orden. Ligger tanken over eller under nivået på skåla.

Når du sier at skåla blir full, er det helt opp til kanten? 

 

Tøm alltid tanken før du legger til kai og forlater den for noen dager mm.. spyl gjerne med ferskvann i stedet for å pumpe saltvann inn. 

 

Det er vel omtrent en halv liter vann som kommer per pump. Det blir fort litt vann ut av dét.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...