Lundstad Startet 10.Juni.2018 Del på Facebook Startet 10.Juni.2018 På forrige tur ble toalettet brukt noe og vi hadde ikke anledning til å tømme. Da jeg kom tilbake i båten et par dager etter var skåla full av vann. Dette ble pumpet tilbake i tank. Trodde jeg. Kunne ikke se at det rant tilbake etter at jeg hadde pumpet tomt. Et par dager senere var jeg tilbake i båten og skåla var like full. Jeg passet på å pumpe lenge etter at jeg så det var tomt for å være sikker på at innholdet kom frem til tanken. Pumpen ble i sin helhet byttet sent i sesongen i fjor, så jokerventil etc er helt ny. Hva kan dette skyldes? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Det er jo jokerventilen som skal hindre tilbakeslag fra tank, så hvis det ikke er den, så må det lekke vann via spylingen da...? hvis du pumper noe med farge, så ser du jo om det er det som kommer tilbake eller ei... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
index Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Har du stengt sjøvannsinntaket til toalettet? Min forrige båt var håpløs sånn, med åpen kran og litt sjøvann pumpet vannet seg inn selv. Særlig når vi overnattet I båten så den var litt fremtung... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lundstad Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Skal sjekke den muligheten. Men synes det er rart at det skal pumpe seg inn av seg selv når båten ligger stille i hjemmehavn. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Ja. Hos meg skjedde det ved overnatting. Men hvis det er rent vann kommer det neppe fra tanken da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Krimart Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Det kan være et fremmedlegeme som har satt seg i tilbakeslagsventilen, eller så er den allerede blitt ubruklig av urinstein, det går fort. Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Ja, har tenkt tanken. Men da burde jeg vel kunne se at det startet å renne tilbake ganske raskt? Jeg pumpet tomt i det jeg ankom båten og sjekket før jeg forlot den ca en time senere. Like tomt. Men altså, dagen etter var det fullt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 -steng alltid ventilen på sjøvannsinntaket når du forlater båten. -er toalettskålen under vannlinjen? -har du anti hevert ventil på inntaket? -er luftinga på tanken åpen og i orden. Ligger tanken over eller under nivået på skåla. Når du sier at skåla blir full, er det helt opp til kanten? Tøm alltid tanken før du legger til kai og forlater den for noen dager mm.. spyl gjerne med ferskvann i stedet for å pumpe saltvann inn. Det er vel omtrent en halv liter vann som kommer per pump. Det blir fort litt vann ut av dét. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Relativt vant med at tilbakeslagsventilen gror igjen, må bytte sikkert 2ganger i sesongen. Da,er,det,typisk at det ikke renne tilbake med en gang, men siver sakte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.