tegel Startet 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2018 Hei Er det noen her på forumet som vet om noen som selger blad mahogni? Jeg skal bruke det til siste laget på en kaldbakt båt. Ca. 2-3 mm tykkelse og bredde 100-200 mm. Takknemlig for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Jp62 Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Hei,knivskåren mahogny får du på Oslo finerfabrikk . Hvilken type båt er det du bygger ? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Enig, går ikke ann å be om råd vedrørende bladfiner uten å legge ut info om båtprosjektet ? jeg har kjøpt 2,8mm finer på OFF, men du må kjøpe gjennom et firma etterhvert, de selger vistnok ikke direkte til privatpersoner lenger. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tegel Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 tegel skrev On 11.6.2018 at 13.37: Hei Er det noen her på forumet som vet om noen som selger blad mahogni? Jeg skal bruke det til siste laget på en kaldbakt båt. Ca. 2-3 mm tykkelse og bredde 100-200 mm. Takknemlig for svar! Sitér dette innlegget Link to post
tegel Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Har akkurat fått tilsendt tegninger på en Barrelback 19, fra Glen L i USA, er i planleggingsfasen ennå! Var i kontakt med Oslo finerfabrikk, det er helt riktig at de ikke selger til privatpersoner, ble forresten møtt med usedvanlig dårlig service, ikke behjelpelig i det hele tatt! Men nå har jeg fått tak i 2,5 mm bladfiner i mahogni fra Billingstad trelast, der var det skikkelig service!! Honduras, hva slags finer kjøpte ? Bjørk, furu ? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 (redigert) Jeg kjøpte 2,8mm mahogni. Ca 30-40cm bred og 4-5m lang. Lenge siden nå, men mener de ikke har «skikkelig» mahogny (Honduras), men var enten fillipinsk eller afrikansk. Kan det ha vært kaya... ? 19’ BB er en lekker båt ? Redigert 30.Juni.2018 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.