Jump to content

+/- 30 fot, targabøyle eller ikke targabøyle...?


R.O

Recommended Posts

Ser på noen ulike motorbåter +/- 30 fot. Samme modeller kommer ofte både med og uten targa. Ser for meg at targa er veldig greit å ha med tanke på kalesje opp ned, antenner, lanterner,  lys under kalesjen, noe å holde i for svigermor på vei opp ned osv.. Har derfor silt ut modellen uten targa. Jeg har ingen praktisk erfaring med dette, og har enten hatt seilbåter, snekker eller DC hvor targa ikke har vært et tema. Noen som har erfaringer de vil dele her..?

 

Eneste argumenta jeg finner for å kjøpe uten targa er tilgang på flere båter, virker som disse går litt tregere, og kan følgelig få båten litt billigere.. Også ser noen modeller litt hvassere ut uten, men det veier lite..

 

Ettermontering av targa antar jeg er svinedyrt, ny kalesje osv...

 

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg kunne velge: Definitivt med targabøyle.

 

Kan ta av frontkalesjen alene.

Kan ha lys i taket fastmontert.

Har plass til antenner etc ute av synet.

Mer å holde seg i når man går på utsiden.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Jeg har Windy 9800 uten targa og syns det er en fordel uten. Kallesjeløsningen er optimal til mitt bruk og den hadde bare vært i veien, ingen praktiske fordeler. Fremre kallesje kan brukes alene og er meget lett å håndtere sammenlignet med en del targabåter jeg har sett. Windy lager i dag weekendcruisere uten targa opp til 39 fot. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...