Jump to content

Magnet tenning!


bensinmotor

Recommended Posts

:smash: Hallo er det noen som vet om det er samme type magnet (bosch sem) på 1 sylindret Marna som på 4sylindret (den har 4 pluggledninger selvfølgelig) tenker på selve Magneten da innvendig?

 

Og er det noen som har GOD peiling på Marna 24/32hk FF? Da tenker jeg på teknisk innformasjon? Og ERFARING Med den motoren i BÅT?

Link to post
Share on other sites

Det er lenge siden jeg har vært borti magnet for 4 syl, men Bosch magneten har innebyged tannhjulsdrev til fordeleren som satt på toppen av magneten. Jeg kan ikke tenke meg at det er særlig mange deler som går om hverandre. Forøvrig må jo en slik magnet være et unikum i dag, det var ikke mange av dem. 4 syl SEM magnet har jeg aldri sett.

 

Når det gjelder motoren anbefaler jeg at du tar kontakt med Marna i Mandal.

 

 

 

Baisiken.

Link to post
Share on other sites

jeg har fundert litt på å bygge om til bilelektrisk på min marna motor. det var en som sa til meg at det ga bedre tenning. fint å vite at det finnes gode løsninger dersom magneten skulle ryke. Er det vanskelig å få til? Jeg tenker på deler, montering, finne tenningstidspungt.... m.m....hm

 

det var en som sa noe om å inkludere magneten slik at han kunne justere høy og lavlenning......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...