bensinmotor Startet 3.August.2005 Del på Facebook Startet 3.August.2005 Hallo er det noen som vet om det er samme type magnet (bosch sem) på 1 sylindret Marna som på 4sylindret (den har 4 pluggledninger selvfølgelig) tenker på selve Magneten da innvendig? Og er det noen som har GOD peiling på Marna 24/32hk FF? Da tenker jeg på teknisk innformasjon? Og ERFARING Med den motoren i BÅT? Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 4.August.2005 Del på Facebook Svart 4.August.2005 Det er lenge siden jeg har vært borti magnet for 4 syl, men Bosch magneten har innebyged tannhjulsdrev til fordeleren som satt på toppen av magneten. Jeg kan ikke tenke meg at det er særlig mange deler som går om hverandre. Forøvrig må jo en slik magnet være et unikum i dag, det var ikke mange av dem. 4 syl SEM magnet har jeg aldri sett. Når det gjelder motoren anbefaler jeg at du tar kontakt med Marna i Mandal. Baisiken. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.August.2005 Del på Facebook Svart 4.August.2005 Trenger du magnet til en 4 sylindret marna? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.August.2005 Del på Facebook Svart 4.August.2005 En slik magnet lar seg ombygge til moderne elektronisk tenning. Dersom jeg får litt tid på meg skal jeg finne linken til "oppskriften". En av Baatplassen's medlemmer har gjort dette tidligere. Skal prøve et søk når jeg får bedre tid. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 4.August.2005 Del på Facebook Svart 4.August.2005 Her er linken TMe snakket om, veldig bra side. Jeg har bygget om flere magneter til elektronisk tenning med bra resultat. Sitér dette innlegget Link to post
ojh9000 Svart 5.August.2005 Del på Facebook Svart 5.August.2005 jeg har fundert litt på å bygge om til bilelektrisk på min marna motor. det var en som sa til meg at det ga bedre tenning. fint å vite at det finnes gode løsninger dersom magneten skulle ryke. Er det vanskelig å få til? Jeg tenker på deler, montering, finne tenningstidspungt.... m.m....hm det var en som sa noe om å inkludere magneten slik at han kunne justere høy og lavlenning...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.