Jump to content

Fiskeridirektoratet vurderer stopp i torskefiske nær Oslofjorden

Gudrun

Recommended Posts

Tror ikke et forbud hjelper.

Det er andre ting som endrer seg og forsvinner i Oslofjorden også.

Blåskjellene er på reteur og stillehavsøsters tar over.

Stort sett all stående fisk i Oslofjorden er borte eller på retur.

Har aldri vært så mye renseanlegg i kommunene rundt, men likevel er noe feil.

Tror det må satses mye mer på forskning for å finne ut hva som skjer og hvorfor.

Hilsen

Lurvetass

Det er verdt et forsøk. Har  ikke fått opp en torsk i indre Oslofjord av noen størrelse de siste 4 årene. Ha sluppet ut alt jeg har fått. Mer forskning må også til. Det hadde vært interessant å vite hvor mye sel og skarv tar også. Det er ikke mye sel i indre Oslofjord, men skarv er det i bøtter og spann. Var ikke en skarv i  indre Oslofjord på 70-tallet. Har etterlyst forbud mot garnfiske i Oslofjorden. Jeg skjønner at det er artig med garn, men om du ikke får nok med håndsnøre/stang til eget bruk er bestanden for dårlig og må beskyttes. 

Helt enig. Da jeg var gutt var det ikke noe happening av gamlegutta dro opp 5-kilos torsker på pilk. Jeg leste et eller annet sted at man anså at kysttorskbestanden i Oslofjorden hadde brutt sammen. Angitt grunn var havneutbygginger, undervannssprenginger og overfiske. Samme er det i Norra Bohuslän. Mengder med utsultet krabbe, stor sett småtorsk på stort dyp. Masse sel og skarv. Og sannsynligvis flere fiskere enn det er torsk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...