Gudrun Startet 11.Juni.2018 Del på Facebook Startet 11.Juni.2018 Beklager ikke fullstendig overskrift.. Kom akkurat over at Fiskeridirektorater vurdere stopp i torskefiske sånn ca mellom Risør og Fredrikstad. Mer detaljer her: https://www.nrk.no/vestfold/vil-forby-torskefiske-1.14079003 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Dette synes jeg er et godt forslag. Tenk om man kunne få opp en torsk innenfor her igjen etterhvert, ikke bare den slitsomme makrellen. Om hobbyfiskerne hadde fulgt dette er en annen sak. Ikke alltid de forstår språket eller lovverket, kanskje ? Selen og skarven er værre å bøtelegge.. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Tror ikke et forbud hjelper. Det er andre ting som endrer seg og forsvinner i Oslofjorden også. Blåskjellene er på reteur og stillehavsøsters tar over. Stort sett all stående fisk i Oslofjorden er borte eller på retur. Har aldri vært så mye renseanlegg i kommunene rundt, men likevel er noe feil. Tror det må satses mye mer på forskning for å finne ut hva som skjer og hvorfor. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
blueline Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Det er verdt et forsøk. Har ikke fått opp en torsk i indre Oslofjord av noen størrelse de siste 4 årene. Ha sluppet ut alt jeg har fått. Mer forskning må også til. Det hadde vært interessant å vite hvor mye sel og skarv tar også. Det er ikke mye sel i indre Oslofjord, men skarv er det i bøtter og spann. Var ikke en skarv i indre Oslofjord på 70-tallet. Har etterlyst forbud mot garnfiske i Oslofjorden. Jeg skjønner at det er artig med garn, men om du ikke får nok med håndsnøre/stang til eget bruk er bestanden for dårlig og må beskyttes. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Helt enig. Da jeg var gutt var det ikke noe happening av gamlegutta dro opp 5-kilos torsker på pilk. Jeg leste et eller annet sted at man anså at kysttorskbestanden i Oslofjorden hadde brutt sammen. Angitt grunn var havneutbygginger, undervannssprenginger og overfiske. Samme er det i Norra Bohuslän. Mengder med utsultet krabbe, stor sett småtorsk på stort dyp. Masse sel og skarv. Og sannsynligvis flere fiskere enn det er torsk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.