Jump to content

Wallas 85Dt Nordic helt død

Willa

Recommended Posts

Håper noen kan hjelpe meg? Jeg har en ett år gammel båt med Wallas 85Dt kokeplate - keramisk topp. Den har fungert fint hittil i år - har brukt den ca 4 ganger. Når jeg skulle bruke den i dag så trykket jeg på startknappen men ingenting skjedde - helt dødt. Ikke noe dioder som tenner eller noe liv i det hele tatt. Noe som skjønner noe av dette? Takknemlig for svar?

Wallas Service skrev On 12.6.2018 at 8.52:

Kan bare bekrefte at det må være en sikring mellom Wallas'en og batteriet som har gått.

Om du har strøm frem til apparatet, sitter det også et par sikringer på kretskortet.

Hei igjen. Takk for svar. Jeg har skiftet begge sikringer ved kretskortet (5 og 15) samt sikring fra batteriet (5) uten at det hjalp noe. Det er fremdeles helt dødt.... Har du noen andre forslag? Snakket med Sunwind og de sier det samme som deg....

Kjøpte du båten brukt for 1 år siden?

Eller ny for 1 år siden?

Er apparatet bare 1 år så er det garanti på dette. Ser du bor i Oslo?

Lever inn apparatet til Sunwind på Rudssletta så de får se på den. Ikke gjør noe mer mikk-makk som kan forpurre evt garanti. 

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Wallas Service skrev 38 minutter siden:

Kjøpte du båten brukt for 1 år siden?

Eller ny for 1 år siden?

Er apparatet bare 1 år så er det garanti på dette. Ser du bor i Oslo?

Lever inn apparatet til Sunwind på Rudssletta så de får se på den. Ikke gjør noe mer mikk-makk som kan forpurre evt garanti. 

Tusen takk for svar - er så hyggelig å få hjelp. Ja båten er kun ett år gammel så det er garanti. Er det enkelt å ta ut? Så at det sitter fast med en brakett på hver side og en skrue i hvert hjørne. Jeg tenker mer på diesel slangen - vil ikke ha dieselsøl.... løsne slangeklemmer til eksosrøret og ta ut strømkontakten. Er det noe mer?

Det er ikke skruer i hjørnene originalt fra Wallas, dette er noe båtprodusenten har borret opp. Apparatet skal normalt sett monteres med vinkeljern på undersiden som strammes opp mot benkeplaten.

Se forøvrig mer om innfesting i Brukerveiledningen på sidene 273-275. (De norske sidene er 269-303)

Sjekk også at strømkontakten og kontakten til kontrollpanelet sitter på plass før du prøver på nytt.

Ved demontering har du nevnt eksosslangen og strømkontakten. Drivstoffslangen løsner du fra pumpen med en 12mm nøkkel og en tang (evt 8mm nøkkel). Tangen/8mm holder du på vinkelen som mothold for ikke å vri pumpen (side 275).

Noen dråper med dieselsøl må du regne med, så ha et tørkepapir for hånden.

Ta med kontrollpanelet (gjerne med kabel) til Sunwind, slik at de kan sjekke om feilen ligger der. Sjeldent det er feil på disse, men en vet aldri. 

Hils gjerne fra Rune i Ålesund :thumbsup:

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Wallas Service skrev for 19 timer siden:

Det er ikke skruer i hjørnene originalt fra Wallas, dette er noe båtprodusenten har borret opp. Apparatet skal normalt sett monteres med vinkeljern på undersiden som strammes opp mot benkeplaten.

Se forøvrig mer om innfesting i Brukerveiledningen på sidene 273-275. (De norske sidene er 269-303)

Sjekk også at strømkontakten og kontakten til kontrollpanelet sitter på plass før du prøver på nytt.

Ved demontering har du nevnt eksosslangen og strømkontakten. Drivstoffslangen løsner du fra pumpen med en 12mm nøkkel og en tang (evt 8mm nøkkel). Tangen/8mm holder du på vinkelen som mothold for ikke å vri pumpen (side 275).

Noen dråper med dieselsøl må du regne med, så ha et tørkepapir for hånden.

Ta med kontrollpanelet (gjerne med kabel) til Sunwind, slik at de kan sjekke om feilen ligger der. Sjeldent det er feil på disse, men en vet aldri. 

Hils gjerne fra Rune i Ålesund :thumbsup:

Hei Rune. Takk for svar. Jeg begynte demonteringen i dag etter å ha snakket med Sunwind. Det første jeg gjorde var å ta ut strømmen i apparatet og den kontakten syntes jeg satt så løst. Satt den inn igjen til det sa klikk og trykket på startknappen. Da startet den som den skulle og alt fungerer bra. Båten var i Finland i vinter pga reklamasjon og det viser seg at de har hatt ut apparatet og antagelig ikke satt i kontakten godt nok ved montering igjen....

Nå satser jeg på at det fungerer som det skal fremover?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...