Jump to content

Oljeskift Volvo Kad 44


Arpe

Recommended Posts

Vanlig problem med denne motorserien. Likt på MD40, AD41, KAD 42,43,44,300 som alle i bunn og grunn er samme motor, nært beslektet med -30 serien og som Volvo Penta foreskriver så må oljen være driftsvarm ved skift og man skal suge ut via peilerøret, enten med vakuum-håndpumpe eller elektrisk tannhjulspumpe. Ikke bruk sonden som følger med men sug rett på selve røret. Det kan variere hvor mye som ligger igjen men mange har erfart ved demontering av bånnpanna at det er svært lite igjen etter korrekt utsuging. Eldre motorer har eget utsugingsrør men dette mangler på de nyere.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...