Arpe Startet 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2018 Hvordan få ut all olje fra en Volvo Kad 44, jeg suger ut oljen via peilestag med Vacumpumpe og får ut ca. 8 ltr. . Olen blir svart umiddelbart som er naturlig når det befinner seg noe olje igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Man kan lure på hva VP-ingeniørene har tenkt her, en bøy på peile-røret hadde løst problemet: (Fra denne tråden) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Det er flere tråder om dette her på BP, bl.a. KAD43. Det er bare å søke. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Veldig greit når olja skal peiles,slipper å leite etter olja ved skift,den er fortsatt svart. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Vanlig problem med denne motorserien. Likt på MD40, AD41, KAD 42,43,44,300 som alle i bunn og grunn er samme motor, nært beslektet med -30 serien og som Volvo Penta foreskriver så må oljen være driftsvarm ved skift og man skal suge ut via peilerøret, enten med vakuum-håndpumpe eller elektrisk tannhjulspumpe. Ikke bruk sonden som følger med men sug rett på selve røret. Det kan variere hvor mye som ligger igjen men mange har erfart ved demontering av bånnpanna at det er svært lite igjen etter korrekt utsuging. Eldre motorer har eget utsugingsrør men dette mangler på de nyere. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 (redigert) Jeg får ut i overkant av 10 l + filter fra hver av mine. Bruker 10+ l manuell vakumpumpe fra Biltema og svart rør hvis jeg ikke husker helt feil. Men det krever litt tålmodighet da, spesielt hvis olja er kald. Ganske mye tålmodighet faktisk ? Redigert 12.Juni.2018 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.