Jump to content

propell til comfort 30 15 hk yanmar

hsk seiler

Recommended Posts

jeg kjøpte en Comfort 30 høst 2017. startet renovering april 2018. Har nå bygget og skiftet interiør, el, landstrøm, ny nav og vhf. bygget vanntank, isolert hele båten, lakket og malt, ny pentry, nye puter, etc noe er ferding - noe litt igjen på. nok om det - kan gi tips og bilder om noen ønsker. Propellen har mistet ene bladet, så jeg må kjøpe ny. Er det noen som vet hvilken propeller jeg skal ha? vurderer også fast fremfor folde. tenker da spesielt på prisen. Håper på svar

Ser du er nytt medlem, velkommen! 

Jeg har også Comfort30, den ligger i Ålesund.

hvilken motor og gir har vel noe å si for propell, har det ikke det? 

Skal se om jeg finner et bilde av min mtp stigning 

Det hadde vært artig om du la ut bilder av båten. 

Har en prosjekttråd her sjøl. Den begynte i 2010/11 tror jeg. ? men ikke så mye aktivitet i den nå. 

Da har jeg kommet noe nærmere propell saken. Sleipner sier jeg skal ha en 16,5 - 13 på båten. Motor Yanmar 2QM15 15 hk. rpm 3000 og utveksling 2,83. Det som står igjen da er innfesting . målte akslingen før pakkhuset, den var 2,5 cm i diameter - er den skrudd - kon. Motoren står i en comfort 30 1979 mod. Hører gjerne fra dere?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...