hsk seiler Startet 12.Juni.2018 Del på Facebook Startet 12.Juni.2018 jeg kjøpte en Comfort 30 høst 2017. startet renovering april 2018. Har nå bygget og skiftet interiør, el, landstrøm, ny nav og vhf. bygget vanntank, isolert hele båten, lakket og malt, ny pentry, nye puter, etc noe er ferding - noe litt igjen på. nok om det - kan gi tips og bilder om noen ønsker. Propellen har mistet ene bladet, så jeg må kjøpe ny. Er det noen som vet hvilken propeller jeg skal ha? vurderer også fast fremfor folde. tenker da spesielt på prisen. Håper på svar Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2018 Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Ser du er nytt medlem, velkommen! Jeg har også Comfort30, den ligger i Ålesund. hvilken motor og gir har vel noe å si for propell, har det ikke det? Skal se om jeg finner et bilde av min mtp stigning Det hadde vært artig om du la ut bilder av båten. Har en prosjekttråd her sjøl. Den begynte i 2010/11 tror jeg. ? men ikke så mye aktivitet i den nå. Sitér dette innlegget Link to post
hsk seiler Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 hei! takker for svar. gearutveksling og turtall har mye å si. fikk redningsskøyta til å dykke i dag for å se hva som var problemet. Jeg trodde at det ene bladet stod fast.. men den gang ei. jeg ligger i skarbøvika rett ved båthavnen. Sitér dette innlegget Link to post
hsk seiler Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 skal ta noen bilder i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2018 Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Stigningen kan være innstemplet på propellbosset. Finner ikke bildet nå, men innbiller meg at det sto 13x17H på den. Tobladet foldepropell som sannsynligvis var ny i 2004 da det ble byttet motor til 2gm20 18hk. Gjør da 7.1 knop med nygrunnet skrog. Sitér dette innlegget Link to post
hsk seiler Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Takker, skal ta en tlf til sleipner i morgen. Jeg har 15 hk ser at du har 20 hk usikker på om det har noe å si. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.Juni.2018 Del på Facebook Svart 15.Juni.2018 Gjerne bilde det du har gjort:-) Sitér dette innlegget Link to post
hsk seiler Svart 18.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2018 Da har jeg kommet noe nærmere propell saken. Sleipner sier jeg skal ha en 16,5 - 13 på båten. Motor Yanmar 2QM15 15 hk. rpm 3000 og utveksling 2,83. Det som står igjen da er innfesting . målte akslingen før pakkhuset, den var 2,5 cm i diameter - er den skrudd - kon. Motoren står i en comfort 30 1979 mod. Hører gjerne fra dere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.