Lukas Startet 13.Juni.2018 Del på Facebook Startet 13.Juni.2018 Jeg har et styrhus på en arbeidsbåt som er så lite at det knapt nok kan kalles et styrhus - mer ly for vær og vind, med mulighet for å tette akterut med et presenningsmateriale. Jeg ønsker meg litt lunk inni der siden det skal yrkesfiskes hele året, men det er overkill med varmere av typen pyro/refleks eller wallas/eberspacher o.l. når det knapt er en kubikkmeter som skal varmes opp. Er det noen som har anbefaling til annen løsning? Har nå (fra min forrige tråd) lært at man ikke skal takke på forhånd. Da får man etter sigende ikke svar eller hjelp. Klok av skade setter jeg da selvfølgelig heller ikke pris på svar - i alle fall ikke på forhånd ;) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Om du har ferskvannskjølt innenbordsmotor kan en liten defroster koplet på kjølevannet være en god ide. Enkelt og greit, og gir deg en kilowatt eller to med varme. Om du har påhengsmotor er det straks verre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lukas Svart 13.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 (redigert) Noe slikt? https://stokken.no/p/13851/varmeapparat-kalori-silencio-fai (ferskvannskjølt innenbordsmotor ja) Redigert 13.Juni.2018 av Lukas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Med litt størrelse på motoren kan du plukke ut mange kw fra motoren. Kjøp litt større apparat til omentrent samme prisen. Kjøp med 4 slangestusser. 2 til varme og 2 til å tørke hansker. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lukas Svart 13.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Takker Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Nå er det vel en ganske heftig maskin i denne båten? En stor Cummins? Hvis så vil ikke det ha noe å si å "stjele litt" varme fra ferskvannskretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Leste ett sted om en seiler som la et uttak i cockpit hvor han kunne feste en fleksibel slange som han kunne stikke opp i buksebenet eller tilsvarende. Om du står mye på samme plassen og jobber så må jo litt varm fønvind oppetter være flott :-D Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Siden du ikke takket på forhånd så skal jeg svare.. Denne bør være et godt alternativ om du finner plass til den, solgt under flere navn i over 30 år: https://www.maritim.no/eberspacher-defroster-12-vdc-10-kw#.WyGqlYhx0-U Bør gi en god lunk i styrhuset, de viftene flytter mye luft. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2018 Del på Facebook Svart 14.Juni.2018 Velg den som passer best inn I styrehuset. Det ser ji ikke ut til å være veldig god plass der. Men det hadde vært greit å kunne ha en slange opp til frontglasset som defroster og en ned til føttene for å varme seg litt. Og ikke se så mye på oppgitt kW, det er under ideelle forhold som nesten aldri oppstår. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.