Jump to content

Båtvarmer i minst mulig format - anbefalinger ønskes

Lukas

Recommended Posts

Jeg har et styrhus på en arbeidsbåt som er så lite at det knapt nok kan kalles et styrhus - mer ly for vær og vind, med mulighet for å tette akterut med et presenningsmateriale. Jeg ønsker meg litt lunk inni der siden det skal yrkesfiskes hele året, men det er overkill med varmere av typen pyro/refleks eller wallas/eberspacher o.l. når det knapt er en kubikkmeter som skal varmes opp. Er det noen som har anbefaling til annen løsning? 

Har nå (fra min forrige tråd) lært at man ikke skal takke på forhånd. Da får man etter sigende ikke svar eller hjelp. Klok av skade setter jeg da selvfølgelig heller ikke pris på svar - i alle fall ikke på forhånd ;)2002153952_Skjermbilde2018-06-13kl_11_33_17.png.a6c73fe0c605b05e7e301613b086be68.png

Om du har ferskvannskjølt innenbordsmotor kan en liten defroster koplet på kjølevannet være en god ide. Enkelt og greit, og gir deg en kilowatt eller to med varme. Om du har påhengsmotor er det straks verre...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Guest Avmønstret#

Leste ett sted om en seiler som la et uttak i cockpit hvor han kunne feste en fleksibel slange som han kunne stikke opp i buksebenet eller tilsvarende. 

Om du står mye på samme plassen og jobber så må jo litt varm fønvind oppetter være flott :-D 

Velg den som passer best inn I styrehuset. Det ser ji ikke ut til å være veldig god plass der. Men det hadde vært greit å kunne ha en slange opp til frontglasset som defroster og en ned til føttene for å varme seg litt.  Og ikke se så mye på oppgitt kW, det er under ideelle forhold som nesten aldri oppstår.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...