hsk seiler Startet 13.Juni.2018 Del på Facebook Startet 13.Juni.2018 Har en Termo 2500 i min seilbåt. den vil ikke tenne. Viften går og blåser kun kald luft. fant en bruksanvisning på nett tidligere, men får ikke noe svar på hva som kan være galt. Er det noen som kjenner til dette og hva event som må gjøres? håper på svar Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Pumper den olje og vifta går skulle den tent. Sansynligvis trenger du ett nytt service kit,om glødetråden er røket. Dette kan du finne ut av ved og måle strøm trekk i oppstartfasen,eller ohm glødetråden . Du kan også måle om glødetråden får spenning. Tipper den brent av. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Mest sannsynlig defekt glødespiral. Enkleste måten å finne ut om den er i orden er å måle strømforbruket når du prøver å starte varmeren. Forbruket skal ligge på rundt 5 A i ca 2,5 min. Har du gløding kan det være pumpen, og i denne sitter det en membranpumpe. Når du prøver oppstart, se om det kommer parafin i returslangen. Kommer det ikke noe i retur kan det være noe galt med pumpen. Sjekk om den suger; Løft sugeslangen litt ut av tanken noen sekunder slik at du lager en luftlomme. Denne skal flytte seg 2-2,5 cm pr pumpeslag. Skifting av gløder og veke: * Under det svarte dekselet sitter en mutter eller vingemutter. Skru av og dra ned dekselet * På varmerens venstre halvdel (slik den henger på bildet) finner du brenneren. * Skru av returnippelen * Det skal ligge en pakning rundt ytre brenner, trekk denne ned og til siden * Bunndekselet på brenneren er festet med 2 muttere (8mm nøkkel) * Når du tar ned bunndekselet kommer du til vekekoppen. Denne er festet med 2 metall-lipper. Bøy lippene til sides og trekk ned vekekoppen * Du har nå kommet inn til glødespiralen. * Skift glødespiral og ikke glem de 2 pakningene på hver side * Skift veker * Sett sammen i omvendt rekkefølge Ser forresten at du holder til i Ålesund? Ring meg, og jeg har servicesett (veke og glødespiral) på lager Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
hsk seiler Svart 15.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2018 takker for tilbakemelding. hvor finner jeg ditt tlf nr?? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 15.Juni.2018 Del på Facebook Svart 15.Juni.2018 Det står vel nederst på innleggene mine? Men her er det: 900 18 209 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.