Jump to content

Kjøpe brukt hekkaggregat, Volvo vs Mercruiser, kostnader osv...

Rett aksling

Recommended Posts

Jeg vurdere og konventer til liten båt og hekkaggregat. Liten båt er supert når en ikke drar på så lange turer, samt att jeg ønsker fart.
Men jeg  kommer til og savne sluregir. Tror faktisk ikke att jeg kommer til og savne den gode plassen.
Det er mange som sier att hekkaggregat ikke er bra saker. Ser att det er mange som får problemer rett etter att dem har kjøpt bruktbåt med slikt drev. Andre sier att det er helt ok med ett slikt drev.
Det blir en smule forvirrende synes jeg. Tenkte på en 22 fot båt med diesel motor.
Er Volvodrev bedre en Mercruser bravo ?
Er det trygt og kjøpe bukt båt med hekkaggregat ?
Hva trengs av årlig vedlikehold ?
Er det noen feller som jeg kan gå i ?
Er det noen modeller som frarådes ?
Kan jeg se på aggregatet om det er ok ?

Alle produsenter har vel noen mindre bra modeller. Skjønner ikke helt poenget med diesel i en 22-foter men. Utenbords er vel langt å foretrekke på åpen båt. Planende båter mellom ett og ti tonn har gjerne hekkagregat. De aller fleste funker som de skal men det er noen motor-drev kombinasjoner som lever et hardt liv og det har særlig mercruiser fått oppleve. Bravo 3 har hatt utallige forbedringer etter de begynte med diesel. Big Block bensinmotor går derimot bra..... For øvrig er det ikke lett å svare konkret på det du spør om annet enn at det mest sannsynlig blir betydelig dyrere enn med påhenger på en 22fots båt, i alle fall med dieselmotor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...