Jump to content

Kjøre Ibiza daycruiser 22fot fra Haugesund til Oslo sjøveien?

Bemma

Recommended Posts

Du skal i så fall ha griseflaks med været hele veien. Jeg har tatt en Bavaria 37 sport samme veien og det er jo en flott tur men jeg ville ha delt den opp i mindre etapper. Dessuten hadde vi griseflaks med været og alt annet vær og sjø ville vært en prøvelse med en båt under fem tonn. Så prøv litt til du med å få noen til å trekke hengeren. Kan jo prøve transport og fraktbørsen på fb.

DieselDahl skrev 6 minutter siden:

Du skal i så fall ha griseflaks med været hele veien. Jeg har tatt en Bavaria 37 sport samme veien og det er jo en flott tur men jeg ville ha delt den opp i mindre etapper. Dessuten hadde vi griseflaks med været og alt annet vær og sjø ville vært en prøvelse med en båt under fem tonn. Så prøv litt til du med å få noen til å trekke hengeren. Kan jo prøve transport og fraktbørsen på fb.

Takk for svar! :)

Det kan bli en magiske tur. Har selv gått strekningen i en Buster XXL og du gjør som enkelte her nevner unna strekningen på få timer om du reiser i et godt værvindu. Sørg for at du har med nok drivstoff samt legg inn pauser til å fylle. Ville også sjekket motor etc og hatt med litt filter etc. om det er innenbords motor. Legg inn ruta på plotter i forkant og ha med i hvertfall med en ekstra enhet som du kan kjøre kart/gps på. God tur! 

Det er ingen problem å ta den turen, men du må jo selvfølgelig ta hensyn til været. 

Anbefaler å sjekke bølgevarselet aktivt for å finne det riktige tidspunktet for en fin tur. Du kan unngå å gå rundt Lista ved å ta traktortrekket til ca 800 kroner. Etter det er det stort sett innaskjærs til du kommer til Grimstad.

For all del - ta turen langs kysten!

Jeg har gått samme strekket med en Tromøy 23. Fikk medvinds sterk kuling over Jæren, og min båt som vanligvis gjorde 5 knop gikk i over 8. Slik blir det minner av!

Du har alt fått mange gode tips om gjennomføringa, viktigst er et greit værvindu til du er rundt neset. Med din båt kan du ta trekket og gå innsida av Lista. Det er et flott fjordlandskap som ikke så mange får se, for båter over ca 35 fot kommer ikke inn til opptrekket på Sigervold. Men du gjør - og sparer 3 timer. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...