Kjetil1 Startet 14.Juni.2018 Del på Facebook Startet 14.Juni.2018 Har fire klosser utvendig på akterspeil med ledninger gjennom akterspeil og inn i motorrom hvor de er koblet til to små "sentraler". Klossene har en gitterliknende plate utvendig og på en av klossene har dette tæret istykker. Det var slik da jeg overtok båten og forrige eier har koblet fra den skadde klossen. Jeg lurer jo på om dette systemet har noe for seg i det hele tatt, eller om det bare trekker unødvendig strøm og er bare styr å ha ombord? Jeg har sittet i motorrommet flere ganger med stjernejern og avbiter og lurt på om jeg bare skal fjerne sentraler og kabling. Blir noe mer ryddig da. Og så til vinteren ved landsetting fjerne klosser og tette hull. Disse systemene er visstnok dyre, men jeg ser egentlig ikke det som godt nok argument for å ha det hengende. Det var ikke særlig mye mer groe på forrige båten jeg hadde. Den lå på samme plass i hjemmehavn og med ca samme bruksmønster... Har noen erfaringer å dele ang disse systemene? Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hulda Svart 15.Juni.2018 Del på Facebook Svart 15.Juni.2018 Katodisk korrosjonsbeskyttelse med påtrykt spenning? Hvis så, må du nesten vurdere selv om du vil ha det. Funker når det er vedlikeholdt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.