fiskekrabbe Startet 15.Juni.2018 Del på Facebook Startet 15.Juni.2018 Vi får ingen indikatorstråle (sladrestråle) fra vår Mercury 20 HK 2 Syl 2 Takt. Jeg og han jeg deler båt med er vel landkrabber å regne når det kommer til tekniske ting angående båt og motor. Motoren starter på første drag å går helt fint. men som sagt kommer det ingen indikatorstråle. Når jeg legger fingeren på hullet der vannet skal komme ut kjenner jeg luft som blåses ut. Vi har ikke demontert nedre del av motoren, ha bare prøvd å renske vannintak for skitt. Om Impeller er gåen vil det da komme luft ut , eller kan den være gåen alikevel? Hva tror dere som har holdt på med båtmotorer en stund, noen råd / tips å komme med? Er det noen av dere som kan gi en link til der hvor man kan kjøpe rep manual? ett siste spørsmål, hvor kan man kjøpe impeller til denne motoren? Takknemlig for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Bruk stamp med vann minst 10 cm over anti kavitasjonsplaten. Ha klar en fiskesene med litt tykkelse og stak opp pilotstråle hull. Følg med om motor blir varm, skal kunne holde hånda på toppen noen sekunder. Hvis dette ikke gir resultat ville jeg byttet impeller Sitér dette innlegget Link to post
fiskekrabbe Svart 18.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2018 tkb skrev On 16.06.2018 at 9.55: Bruk stamp med vann minst 10 cm over anti kavitasjonsplaten. Ha klar en fiskesene med litt tykkelse og stak opp pilotstråle hull. Følg med om motor blir varm, skal kunne holde hånda på toppen noen sekunder. Hvis dette ikke gir resultat ville jeg byttet impeller Tusan takk for innspill tkb. Skal teste dette. Mange sier at skifte av impeller er enkelt, men innebærer det skifte av girolje? eller at girolje renner ut når du åpner? Mvh Erik Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 18.Juni.2018 Del på Facebook Svart 18.Juni.2018 Gearolje renner ikke ut. Det er litt forskjellig framgangsmåte å bytte impeller, men normalt grei jobb. Sjekk you tube. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.