sjønyter Startet 16.Juni.2018 Del på Facebook Startet 16.Juni.2018 Hei Jeg har en gammel kartplotter raymarine c80. Denne hadde kartbrikke fra østlandsområdet. Fikk tak i en brukt brikke med kart over vestlandet. Denne hadde også tidligere stått i en Raimarine C80. Er det bare å bytte eller må en gjøre noe med innstillinger/software? Får ikke opp dybder på kart etc. Bare land/sjø. Tror det er det samme en får opp uten kartbrikke, Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å virke? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Hvilken sw har du på plotteren. Og hvilken kartbrikke er det ? Sitér dette innlegget Link to post
sjønyter Svart 16.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 dette er en ren kartplotter. Tenker tidligere var de navionics brikke fra 2006. fant ikke noenavn på denne utenom S/N . Den "nye" er vel fra rundt samme tid. Modell CF/5P409 XL +/xl CF Sier denne informasjonen dere noe??:-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Sjekk om full detalj visning har endra seg ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sjønyter Svart 16.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 er ingen detaljer her på vestlandet med det gammle kortet ( dette viser bare østlandet ) og heller ikke med det "nye". Skal dette komme automatsisk? Takker for raske tilbakemeldinger! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 sw (software) som Mix etterspør viser underveis i oppstart om eg hugsar riktig. Kva versjon som trengs og evt forskjell på sw har eg ikkje kjennskap til. Eg finn ikkje det nummeret du oppgir i denne oversikten over kartbrikker https://www.bestmarin.no/produkter/navigasjon-lyd-og-bilde/elektroniske-kart/navionics-elektroniske-sjoekart--pH1012510 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Sorry.... bad google... der var brikka di. Arendal til Bergen https://www.nautiskfritid.no/products/navionics-platinum-xl-arendal-til-bergen Eg trur det skal komme riktig visning automatisk. I meny er det muligens valg for å "løse ut" minnebrikke før du bytter fysisk. Kan du bekrefte det, og prøvte du det ? Har du sjekka at ikkje "skjul detaljer" er aktivert ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 (redigert) Jeg tror ikke Platinum kart kan brukes i Cserie Classic plotter. Redigert 16.Juni.2018 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sjønyter Svart 16.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 skal prøve å sjekke dette i morgen. Fant lite info om dette i brukermanual. Men er det en mulighet for att kortet ikke fungerer på C80? I følge selger har det tidligere stått i en C80. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Ifølge kompabilitets lista er Platinum ikke støttet på Cserie Classic. Det kan ha stått i en E80 tidligere, der er det støtte. Sitér dette innlegget Link to post
sjønyter Svart 16.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 takker for info. Da får jeg vel bare kjøpe nytt. Hvor finner jeg kompabilitets listen? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Se side 3 her Sitér dette innlegget Link to post
sjønyter Svart 17.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2018 Tusen takk for god info! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.