Marius.S Startet 16.Juni.2018 Del på Facebook Startet 16.Juni.2018 Hei. Når jeg starter motoren så kommer det en hinne på vannet. Men det kommer også noen hvite flekker som blir løser seg opp etter litt. Det var ikke sånn når jeg parkerte båten for vinteren. Kan den ha fryst i vinter og pakning har røket eller kan det være noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Starter motoren greit, og går fint når den er kald? Sitér dette innlegget Link to post
Marius.S Svart 16.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Gløder den i 15-20 sec så den hoster og harket litt men starter ikke helt, men prøver på nytt igjen og da starter den. Da virker den kjempe fint. Ikke noe forskjell fra kald til varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 17.Juni.2018 Del på Facebook Svart 17.Juni.2018 Dårlige dyser muligens? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.Juni.2018 Del på Facebook Svart 17.Juni.2018 Det kan virke som om dysene dine er lekk. Hosting og harking kan komme av at litt dieselen lekker ut av dysene når motoren står. Prøv å lufte dysene på dyserørmutter, og se om den starter bedre da. Får du mer sot på hekken enn tidligere? Hvor mange gangtimer har motor? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 17.Juni.2018 Del på Facebook Svart 17.Juni.2018 Som andre over her, ville jeg og vurdert dysene. Motoren begynner å dra på årene. Men vi har og hatt en del andre tråder på samme motor (og 40 motoren?) som viste seg å være en eller flere glødeplugger som ikke virket. Du har sikkert en bekjent i nærheten med multimeter som kan måle de? Tenker da på å koble fra og måle en etter en. Ta gjerne et bilde med mobilen eller lag en enkel skisse hvordan de er koblet til med kabler så du ikke gjør noe feil ved montering. Det er og et rele for gløding i forkant på motor, ikke dumt å sjekke at det virker. Begynn gjerne med det rimeligste og enkleste først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.