Thunderdahl Startet 16.Juni.2018 Del på Facebook Startet 16.Juni.2018 (redigert) Hei, er ny på forumet da jeg kjøpte en Rana 14 fra tidenes morgen i går. Den skal bruke på feriene i Vansjø. Båten har en matt sort overflate under vannlinjen som flasser, og lurer da på om jeg kan slipe det bort og kun bruke gelcoat? Båten skal ikke ligge ved brygge men, settes ut med henger i ferien og fine helger.Er litt fersk med ferskvann og vil vite muligheter og valg før jeg handler nødvendig lakk og utstyr. Redigert 16.Juni.2018 av Thunderdahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 er sikkert vanlig bunnstoff. Jeg ville bare latt det være på, og spylt etter hver tur. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grand Banks jr Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 (redigert) Hvis båten skal ligge på land mesteparten av tiden kan du fjerne bunnstoffet (det svarte). Husk for all del støvbeskyttelse hvis du skal pusse det bort! Det er giftig og du vil ikke ha det i lungene. Plasten trenger ikke beskyttelse hvis du ikke skal la den ligge i vann. Men jeg ville ikke ha fjernet det. Bare mye ekstra jobb for ingenting. Redigert 16.Juni.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Thunderdahl Svart 16.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Takker for svar, den enkleste er ofte det beste Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.