Big Horn Startet 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2018 Har lånt en båt med motoren beskrevet i emnetitelen. Etter en liten tur da jeg dro ned gassen for å fortøye begynner det å ule og blinke lavt oljetrykk / redusert motorkraft, see dealer. Er det noen som har en quick fix eller forklaring på dette? Det er jo separat tank til totaktsoljen og denne er full. Når jeg startet den igjen for å se om det var en falsk alarm synes jeg den ryker noe mer enn før, og så kommer alarmen igjen etter 30 sekunder. Kan det være alarm for giroljen? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 Oljeslande med brett eller i klem. Sjekk slangen fra tank til motor. Helt vanlig at det blir en brett som hindrer oljen å nå motor. det er pumpe på slangen, klem og sjekk! Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 17.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 Problem løst. Leste at det kan oppstå luftbobler i oljesensoren som faktisk fører til at den poser på med olje for å få ut luften. Pumpet manuelt i tillegg, og fikk tydelig vis ut luften som kødda med sensoren. Nå er både alarm og røyk borte! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 Oppfatter at dette er en G1 motor, men den ikke har alarm for girolje ... Enig med alfaalfa, prøv å pumpe på oljebelgen for å se om den blir bedre, blir den ikke det så er det mest sansynlig ikke knekk på slangen. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 Bra .... En annen ting er å gjennomføre en winterizing av motoren for å få ut luft av systemet. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
andersb Svart 17.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 bytt også gjerne til XD100 olja, tynnere, flyter lettere Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 17.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2018 I og med at det er lånt båt vil jeg ikke ta ansvaret med endre olje, men skal selvfølgelig tipse eier om både hendelse og annen olje..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.