Jump to content

Slæbt efter båden i syv timer - overlevede lige akkurat

MajorAndy

Recommended Posts

De gangene jeg har seilt alene, uansett vær, tenker jeg meg om for HVERT ENESTE SKRITT jeg tar på dekk, vurderer potensielle farer. Det har gått fint så langt :cool:.

I tillegg til flaks så har nok han dansken hatt psyke sterk nok til å redde livet. Bra det gikk godt for det der kunne lett endt med katastrofe.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

2 hours ago, Ida Marie III said:

Stygg hendelse...

Godt det gikk bra...

Trodde solo seilere brukte liv line på dekk...

Varierer nok mye etter hvem en spør og hva slags forhold en seiler i. På havet har vi vært rimelig absolutte på at den som er våken på nettene skal være fastspent i cockpit, og beveger seg ikke frem på dekk uten å vekke en annen. Om jeg har plasket rundt i rolig vær ved kysten er det ikke så ofte jeg føler at det er nødvendig med line, også når jeg er alene. Selvsagt ikke helt risikofritt, men den risikoen skal jeg heller ta.

utrolig at dette gikk bra,

mannen må jo være utrolig sterk

minner meg om en skrekk opplevelse jeg hadde i Skagen for en god del år siden,

tidlig på året, rett etter påske;

tysk seilbåt (ikke stor) kommer inn i havna, dame til rors, ektemannen henger på utsida i vannet, stein dau

V8 rules.

Sterkt gjort. Hadde vært interessant å vite hvordan han til slutt klarte å komme opp.

Hadde befaring på min motorbåt og ble da anbefalt å ha et ekstra håndtak ved badestigen på badeplattformen for å komme opp fra vannet, enda det er vannskikrok og solsengrekke rett ved. Han sa han hadde sett i virkeligheten folk ikke ha krefter til å komme seg opp på badeplattform med bare stige utrolig nok.

Redigert av Duppe (see edit history)

Ta en tur rundt i havner og se..

Er en masse badestiger, og fast skrudde trinn i hekken på eldre båter, som umulig kan være brukenes. 

Forsøk din egen badestiger i sommer...

Her du bare et lite snev av vanskelighet med å komme deg ombord, blir det langt verre med masse klær på.. etter sjokket med den kalde sjøen en sur høstdag...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...