MajorAndy Startet 19.Juni.2018 Del på Facebook Startet 19.Juni.2018 Stof til eftertanke. Sejler faldt i vandet, men klamrede sig til et tov og overlevede efter syv timers kamp. http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-06-19-sejler-slaebt-efter-baad-i-syv-timer-en-time-mere-og-han-var-doed Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Stygg hendelse... Godt det gikk bra... Trodde solo seilere brukte liv line på dekk... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 De gangene jeg har seilt alene, uansett vær, tenker jeg meg om for HVERT ENESTE SKRITT jeg tar på dekk, vurderer potensielle farer. Det har gått fint så langt . I tillegg til flaks så har nok han dansken hatt psyke sterk nok til å redde livet. Bra det gikk godt for det der kunne lett endt med katastrofe. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Gudrun Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Mens jeg leste saken kom jeg til å tenke på han her sjarkfiskeren som var på nrk for noen år siden. I motsetning til en annen fra samme landsdel hadde han her tenkt seg godt om og tatt sine forhåndsregler. Trenger ikke se hele klippet, bildet viser det jeg tenker på. https://tv.nrk.no/program/DKNO30000114/skreifiske-torsk-for-torsk Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 2 hours ago, Ida Marie III said: Stygg hendelse... Godt det gikk bra... Trodde solo seilere brukte liv line på dekk... Varierer nok mye etter hvem en spør og hva slags forhold en seiler i. På havet har vi vært rimelig absolutte på at den som er våken på nettene skal være fastspent i cockpit, og beveger seg ikke frem på dekk uten å vekke en annen. Om jeg har plasket rundt i rolig vær ved kysten er det ikke så ofte jeg føler at det er nødvendig med line, også når jeg er alene. Selvsagt ikke helt risikofritt, men den risikoen skal jeg heller ta. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 (redigert) har alltid PLB på meg når jeg er alene ombord. Vesten har også AIS SART. En PLB koster ca 3000 kr. Billig livsforsikring Redigert 19.Juni.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Bitteliten skrev for 2 timer siden: har alltid PLB på meg når jeg er alene ombord. Vesten har også AIS SART. En PLB koster ca 3000 kr. Billig livsforsikring Har du en type du anbefaler? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Kan ikk si anbefaler eller ikke, for aldri testet i bruk ? Men seatronic har bra utvalg Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 utrolig at dette gikk bra, mannen må jo være utrolig sterk minner meg om en skrekk opplevelse jeg hadde i Skagen for en god del år siden, tidlig på året, rett etter påske; tysk seilbåt (ikke stor) kommer inn i havna, dame til rors, ektemannen henger på utsida i vannet, stein dau Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
MajorAndy Svart 19.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Den historie husker jeg godt. Tragisk. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 20.Juni.2018 Del på Facebook Svart 20.Juni.2018 (redigert) Sterkt gjort. Hadde vært interessant å vite hvordan han til slutt klarte å komme opp. Hadde befaring på min motorbåt og ble da anbefalt å ha et ekstra håndtak ved badestigen på badeplattformen for å komme opp fra vannet, enda det er vannskikrok og solsengrekke rett ved. Han sa han hadde sett i virkeligheten folk ikke ha krefter til å komme seg opp på badeplattform med bare stige utrolig nok. Redigert 20.Juni.2018 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 20.Juni.2018 Del på Facebook Svart 20.Juni.2018 Ta en tur rundt i havner og se.. Er en masse badestiger, og fast skrudde trinn i hekken på eldre båter, som umulig kan være brukenes. Forsøk din egen badestiger i sommer... Her du bare et lite snev av vanskelighet med å komme deg ombord, blir det langt verre med masse klær på.. etter sjokket med den kalde sjøen en sur høstdag... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 20.Juni.2018 Del på Facebook Svart 20.Juni.2018 han må jo ha vært utrolig heldig som klarte å ta tak i akterstaget, etter å ha blitt dyttet overbord, og før båten kom for langt unna.. Ellers støtter jeg forslaget om PLB, min ligger (nesten) alltid i lomma når jeg er ute alene. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.