Puntern Startet 19.Juni.2018 Del på Facebook Startet 19.Juni.2018 Har et skilt i teak (tror jeg). Det er nå rengjort med teakrens og er klar for ny olje når det har tørket etter rensen. Tallene som er nedfrest 1-2mm ønsker jeg å ha i en mørkere tone. Hvordan kan jeg fikse det Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Jeg ville lagt en mørk beis i tallene, latt det tørke og oljet over det hele Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Hakkannen Svart 19.Juni.2018 Del på Facebook Svart 19.Juni.2018 Skiltet ser ut til å være lagd i eik, ikke teak. Ville brukt en lakkbeis nedi tallene, vann- eller spritbasert beis er tyntflytende og har såpass penetrerende egenskaper at fargen litt for lett vil kunne trekke inn i trevirket rundt utfresningene. Skal slik tyntflytende beis likevel brukes bør endeveden og kantene nedi utfresningene oljes med en herdende olje i forkant, gjerne med en liten pensel som er lett å kontrollere busta på. Da kan inntrengning av fargestoffene fra beisen unngås der du ikke ønsker farge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.