Jump to content

Yamaha 150 V6 eller 130 4-takt?


Oscar85

Recommended Posts

To helt ulike motorer. Vil du ha fart akselerasjon og litt artig lyd, så 150 v6.

 

skal du bruke litt fornuft ville jeg valgt nesten ny 4takt. Den er nok litt dauere..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Du har sett på fjordling 18, tipper jeg ?

 

Om du får anslått nåverdi på de to motorene alene, så kan du se på hvordan selgerne prissetter båtene sine. Synes du det står i stil med prisforlangende, så blir kanskje valget enklere; hvor får du mest for pengene?

 

Hilsen en som har sett på de to finnannonsene hver dag i flere uker, men som desverre ikke har råd til noen av de...?

Link to post
Share on other sites

ingen tvil om at den nyere  motoren er å foretrekke på alle punkt om prisforskjellen er riktig. Var inn og tittet på annonsene og undra meg  over utsagnet om 0.2 l/nm i 20 knop. Noen ganger skrives det så far out ting en virkelig undrer. Kansje han jobber i bilbransjen og selger hybrider.

4 l/t i 20 knop er sjølvsagt feilt. Har nok glemt et ett tall foran der i regnestykket-14 l/t

Redigert av Knurrbart (see edit history)
Link to post
Share on other sites

har også sett den annonsen , og dersom det hadde stemt med 0,2 liter på mila så burde yamaha kjøpt denne motoren tilbake tvert :)  - det er jo lavere forbruk en yamaha selv oppgir på feks en lett 14 fots linder med 20hk 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...