Jump to content

Noen som vet om dette er en Kuling 14/15 fot ?


Jeffen007

Recommended Posts

Tror ikke det er Kuling. Dørken på Kulingen var høyere oppe/mye bredere, en påtagelig stor flate :-) Og så hadde Kulingen, for selvlensing, et hull/rørstuss i akterspeilet rett over dørken, med en myk gummislange utvendig, som virker som enveisventil. Etter husken........min drømmebåt som fjortenåring, men slik ble det ei :-)

Link to post
Share on other sites

Hei,dette ser ut som en Kuling Ja,den er laga av Strandvik Plast og var veldig populær. Strandvik Plast er fortsatt i drift og du kan henvende deg til dei på telefon nr.5658-4854.

Fabrikken ligg i Strandvik, i Fusa Kommune der eg også bur ca 50km sør for Bergen.

Ha ein fin dag!

Link to post
Share on other sites

Vi har en kuling fra sent 70tall. Denne er veldig lik, både farge og utforming. Vår mangler de svarte håndtakene, og som det påpekes overfor virker dørken bredere, men her blir man kanskje lurt litt av skitt osv på bildet. Plankene som ligger oppå båten gjør også noe med inntrykket av dørken. Fin båt. Vi brukte en Tohatsu 20hk på den, og det var helt konge. Selvdreneringen er ikke synlig fordi den er dekket av vekster på bildet. Gummipropp løsningen med flyndre fikk jeg sist fatt i fra USA. Den faller litt for lett av. Mangler det nå også, men det går.

 

I vår er det et lagerrom i stitteplassen helt i baugen, der presenningen ligger over.

 

LInk til kandidat til drenerings ventil løsningen

https://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=51898

Redigert av PerUlv
Detaljer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...