Bellil Startet 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2018 På en Bavaria 32 Sport -05 får jeg ikke lagt den bakre kalesjen pent inn til targabøylen fordi det ifb med radar er montert en mast fra Seaview med utriggere for antenner. Det jeg har behov for er en måte å kunne korte inn bøylen på. Tanken min er å kappe vekk en bit av bøylen på begge sider nede ved feste mot båten. Skal så erstatte dette med et mindre rør som går inn i dagens rør. Jeg har sett en lik løsning hvor det er sveiset på en mutter på det originalet røret og ved å bruke en bolt med vinger på kan man da frigjøre det innerste røret, skyve ytterrøret ned på det innerste og så stramme bolten igjen. Forsåvidt en grei løsning, som jeg kan går for. Det jeg imidlertid helst ønsker er å bruke et rør med disse fjærbelastet knappene, men hvor får jeg kjøpt slike i ønsket diameter? 22 mm ser ut til å være ønsket diameter på det nye røret. Finnes det firmaer som lager slike fjærbelastede knapper på ønsket rørdimensjon? Alternativt så kan jeg kjøpe et ferdig rør hvis prisen er riktig og knappen er plassert på et sted så jeg kan bruke den. Sånn ser det ut i dag når kalesjen er tatt helt av (og det er 17. mai på Aker Brygge :-) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
kalle_08 Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Knapper selges løst, tror jeg. https://www.caravantelt.no/shop/product/repsett-for-teltstenger-fjar-m-laseknopp-10-s Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 kalle_08 skrev Just now: Knapper selges løst, tror jeg. https://www.caravantelt.no/shop/product/repsett-for-teltstenger-fjar-m-laseknopp-10-s Supert Kalle_08. Dette ser jo ut til å være enda rimeligere enn å bestille ferdig. Bare knappen er lang nok så bør dette gå. Jeg bestiller og prøver. 39,- for 10 stk vil uansett ikke påvirke båtøkonomien i noen vesentlig grad :-) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Komodo Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Den der er vel i karbonstål? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bellil Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Komodo skrev 1 minutt siden: Den der er vel i karbonstål? Jeg ser at den fjærbelastede knappen ikke er i syrefast, men til den prisen er jeg villig til å se hvor lenge den holder. Jeg hørte med RHJ kalsesjer og de kjente ikke til hvor slikt kunne kjøpes så inntil jeg finner en rustfri/syrefast utgave går jeg for denne løsningen. Oppdaterer med bilde så snart jeg har det klart. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
kalle_08 Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Jeg linket bare den første som dukket opp som eksempel. Hvis man har god tid, så kan sikkert ali diske opp med allslags varianter https://www.google.no/search?q=kayak+pole+button+stainless&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiXyfP9n-zbAhVDjSwKHRbhAJUQ_AUIESgB&biw=1280&bih=800 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.