fullfart Startet 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2018 Har en v8 som jeg hadde ute i vinter å vasket og lakket. Før jeg tok den ut stoppet den på nøkkelen men etter jeg satte den inn igjen stopper den ikke før jeg napper av d+ på dynamoen og skrur av tenningsnøkkelen. Syntes også voltmeter viser litt høyere i år. Har også byttet ut forbruksbatterier. Start batteri er det samme. Og alle er satt tilbake der det sto etter beste evne. Den starter å begynner å lade som den skal. Har hatt flere turer. Bare irriterende å måtte åpne motorrommet hver gang jeg skal stoppe den. Håper noen skjønner seg på dette. Instrumenter skrur seg av av og på så lenge motor ikke går, på nøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Jeg har vært i nærheten av noe tilsvarende med en VP diesel. På meg virker det som at det er brudd/ikke kontakt i en ledning fra nøkkelbryter (for det er vel der du vrir til venstre for å stoppe motor). Jeg oppfatter at du ikke har rørt noe bak nøkkelbryteren så da ville jeg prøvd å følge ut alle ledningene derfra og sett hvor de ender, Lykke til. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
fullfart Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Dette er v8 bensin så vrir ikke til venstre på denne... Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Jeg vil tro at problemet ditt er at tenningssystemet får strøm fra dynamoens D+ uttak når motoren går og dynamo lader. Prøv med en diode på dynamoens D+ uttak der diodens pil peker mot D+. Da vil du blokkere at dynamoens magnetiseringsstrøm blir benyttet til å holde liv i tenningssystemet. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
fullfart Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Takker for godt svar skal prøve det? Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Kjøpte en dings fra Volvo penta med dele nr 834784 Det var løsningen på dette problemet. Ble også lettere å starte nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.