stigbåt Startet 24.Juni.2018 Del på Facebook Startet 24.Juni.2018 Var ute å trakk guttungen på vannski med båten min. Midt under turen stoppet plutselig motoren. Ingen alarmer eller fusking, stoppet bare brått opp som om dødmannssnoren ble trukket ut. Har hørt om injektorer og hjerne som feiler på disse motorene, men da vil jeg tro de går over i en slags nødmodus. Takknemelig for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 (redigert) Ved injektorfeil så vil den gå ujevnt, at hjernen dør på denne måten er jeg ikke sikker på, tror ikke det, her vil du få noen forvarsel først. For meg så høres det ut for å være drivstoff problem, her også burde du fått noen forvarsel. Starter motoren etterpå da? Redigert 24.Juni.2018 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 Støtter John_Kr. Du gikk ikke fri for bensin ? Da stopper motoren ganske raskt - og i plan får du ikke forvarsel. Hva skjer når du forsøker å starte igjen? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
stigbåt Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 Takk for svar. Den er helt død, dvs. Startmotoren går selvsagt, men motoren starter ikke. Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 Min 150HO døde sånn Sikringen i hjernen røyk, etter bytte holdt den helt til jeg forsøke å starte. Måtte bytte hjerne til 12-15 båtlapper Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 fleggis skrev 48 minutter siden: Min 150HO døde sånn Sikringen i hjernen røyk, etter bytte holdt den helt til jeg forsøke å starte. Måtte bytte hjerne til 12-15 båtlapper ai den er kjip.. Dersom hovedsikringen ryker vil ikke tilt eller startmotor fungere hvis jeg ikke husker feil. Tilten funker i allefall ikke :-) Reservesikring er i motoren. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
haraldt Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 Var sånn når hjernen min "døde". Motoren gjekk på tomgang og plutselig stoppa den, ingen varsel før den stoppa. Ny hjerne den gang (2011) kosta 13500kr Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 chrisrik skrev for 2 timer siden: ai den er kjip.. Dersom hovedsikringen ryker vil ikke tilt eller startmotor fungere hvis jeg ikke husker feil. Tilten funker i allefall ikke :-) Reservesikring er i motoren. Jepp, men sånn er nå en gang båtlivet. Alltid noen uforutsette utgifter i form av reparasjoner eller noe utstyr man plutselig «må» ha Du har nok rett vedr starteren, sikringen i motoren gikk når starteren skulle slå inn. Den rakk aldri å snurre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.