Worry II Startet 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2018 (redigert) Hei, jeg monterte før sesongen 2017 et Sunwind panel med betegnelse SUNW104250. Jeg opplever i år at den øverste beskyttelsesfilmen flasser av. Er det flere som opplever dette ? Både midt på og rund kantene: Kan dette være brannfarlig ? Redigert 25.Juni.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trondhl Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Opplever det samme på mitt panel, vet ikke om det har noen påvirkning. Det som er sikkert er at panelet har sluttet å lade , så venter på nytt :( Stilte spm til Sunwind: Har montert et 100 w panel på båten i 2017 med 10 amp mppt regulator. Har fungert greit i et års til. Men har oppdaget nå at det ikke lader noe som helst. Måler 20 V + - på kablene fra panelet og 14 V i regulatoren, Men ikke noe watt eller amp til batteriene. Lurer derfor på hva som er årsak? Kabler er sjekket opp. Svar fra Sunwind: mye tyder på et brudd i en kobling i panelet, fint om du får målt med multimeter direkte på kablene fra panelet, spenning kan du selv ha om det er brudd, de er seriekoblet. Mål Amp dirkete på kabler, leverer de ikke strøm bes du ta panelet til utsalgsted som tar det videre med oss. Sunwind Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Jeg tok med Seatronic, og er så klart velkommen for å reklamere på dette. Tar det etter sommerferien som starter på torsdag. Tenkte ta med et til av samme typen for å ha litt mer power inn. Er plass foran dekksluka også. Fint at de er like og mindre flassete Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Har et 80watts fleksibelt panel fra Sparelys.no som også flasser litt (ganske likt som bilder i første innlegg). Kontaktet dem og fikk til svar at de mente det ikke gjorde noe så lenge panelet ladet ok. De var usikre på hva årsaken til det var. Spennende å følge med i denne tråden videre... Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.