Jump to content

Båter i samme klasse som Scand 9200

Be4you

Recommended Posts

Hei, meg og min kone har vert å sett på en Scand 9200. Eg likte båten svært godt, men den mangler litt senge plass. Vi har 3 barn så det hadde vært veldig greit med en stikk-kabin. 

Vi har aldri eiet en båt før men liker oss veldig godt på sjøen. Så har nå bestemt oss får å kjøpe oss en båt. Men det er ikke bare bare å finne den rette båten. 

finnes det noen båter som ligner på scand 9200 som har litt mer soveplass? Våres budsjett ligger på ca 500 000 kr. 

Vi håper noen har noen gode tips, ikke kjekt vist vårt første båtkjøp blir «katten i sekken»

Enig. Synd den har så lite soveplass. Er en flott båt, men har like mange soveplasser i min 21 foter..

hva med amerikansk? Ikke like lekker, men et hav av plass.

bayliner 275/285

rinker 280 ec osv. Fine båter innafor budsjett..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Takk for mange gode alternativer. Ser ut som vi trenger litt mer penger for å finne alt vi har lyst på. Er det noen som vet om scand 9200 er lett å selge igjen? Kanskje vi må begynne med noe slik å kjøpe større senere. Har også sett litt på bavaria 29 sport, de er veldig flotte. Men koster ganske mye mer. Et litt annet problem er vel at vi bor på Vestlandet. Er ikke så lett å frakte båt bort uten å kjører rundt med båten. Litt skummelt med tanke på alt for lite erfaring med båt ?

Redigert av Be4you (see edit history)
glalaks skrev for 11 timer siden:

Enig. Synd den har så lite soveplass. Er en flott båt, men har like mange soveplasser i min 21 foter..

hva med amerikansk? Ikke like lekker, men et hav av plass.

bayliner 275/285

rinker 280 ec osv. Fine båter innafor budsjett..

Har sett en del på amerikansk, men er litt skeptisk på hvordan det er å få solgt det igjen. Hvordan er kvaliteten? Hvorfor er de så mye billigere en nordiske? 

Be4you skrev for 2 timer siden:

Har sett en del på amerikansk, men er litt skeptisk på hvordan det er å få solgt det igjen. Hvordan er kvaliteten? Hvorfor er de så mye billigere en nordiske? 

Tror ikke du skal være redd for kvaliteten. De er enklere, dårligere finish, osv. Men utstyret er stort sett av samme merke som dyrere båter. Det er lite teak, og skai istede for niroxx som mange dyrere båter har.

har man råd til en skandinavisk båt er de helt klart finere, men amerikansk gir mye for pengene!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Be4you skrev for 4 timer siden:

Et litt annet problem er vel at vi bor på Vestlandet. Er ikke så lett å frakte båt bort uten å kjører rundt med båten. Litt skummelt med tanke på alt for lite erfaring med båt ?

Akkurat det er det minste problemet! Det er nok av folk her på BP som gjerne tar turen fra øst til vest for deg. :thumbsup:

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...