Jump to content

Erfaringer med Honda BF 2.3 hk?

OddbjørnO

Recommended Posts

Har 2 stk 2.3 Honda og til dorging vil den fungere fint. Bråket kommer først når du drar på litt.   På sakte fart er det symaskin.

Det er turtallsclutch på dem. Så det kan være kilent å få den til å gå ekstremt sake. Men om du er happy med 1+ knop så tommel opp.

Dorging eller annen saktefart er dog det eneste den motoren kan brukes til. Den gir sikkert det den skal og litt til i krefter men da bråker det infernalsk.

Men de har en tendens til å slå tilbake på start. Fått meg et par karameller opp igjennom årene. 

Redigert av Lanber (see edit history)

Baseret på netsøgninger og videoer på Youtube har jeg i hvert fald konstateret, at jeg ikke skal have en Honda. Den larmer for meget og dertil på en grim måde. Men jeg ser også, at mange har haft problemer med andre, mindre motorer som dem, Bitteliten beskriver. Så måske er der ingen magisk løsning. Måske er små maskiner bare lidt for...små...til at fungere godt?

Som jeg skriver i tråden linket til over så fungerer Hondaen helt fint for vårt bruk i alle fall, som er for gummijolle til seilbåt. Jeg synes ikke den bråker for mye. Siden den er luftkjølt blir den billig, veldig lett, ingen kjølekanaler eller impeller, trenger ikke kjøres i ferskvann etc. Men det er viktig at den kjøres tom for bensin og lagres riktig over vinteren. 

• 1 år senere...

typisk for slike småmotorer er vel at de gjerne brukes litt uregelmessig.  Sikkert en god ide å fylle alkylatbensin om det er tilfellet , den tåler lagring mye bedre enn dagens 95 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...