rogeri Startet 7.August.2005 Link til dette innlegget Startet 7.August.2005 Startet opp Sabb-Forden, etter impellerbytte. Hadde rikelig med vann ut av eksosen. La merke til at det dryppet fra sjøvannspumpen (Johnson F7-9), uten å se helt hvor det kom fra. Lot motoren gå slik i ca. 1 time. Ved neste gangs oppstart hørte og så jeg at kjølevannet var borte. Etter å ha tatt lokket av sjøvannspumpa, så jeg at kammen inni pumpa lå løs og fulgte med impelleren da jeg dro den ut. Kammen var festet med en stk. 4mm messing skrue til selve pumpehuset.Skruen som tydelig var tært hadde rødlig kopperfarge. Vurderer nå å slå nye gjenger i kammen, gå opp en dimensjon på skruen samt bytte denne til syrefast, påføre LOCTITE mellom kam og pumpehus. Pumpen var ikke skadet innvendig og kammen var like fin. Noen av d'herrer som har andre forslag, eller har erfaring med rep. av disse pumpene? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Har opplevd nesten det samme, kammen hadde ikke løsnet men skruen var nesten vekke. Da ny kam ble montert ble det syrefast skrue. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
index Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Med litt forsiktighet når du borrer ut den gamle skruen så klarer du kanskje å friske opp gjengene i samme dimensjon, slik at du slipper å ta pumpen ut for å borre opp hullet der også. Hvis ikke så er jo alternativet som du sier å gå opp en dimensjon. Tror dette burde gå rimelig greit. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.