Geirdot Startet 27.Juni.2018 Del på Facebook Startet 27.Juni.2018 Jeg har nettopp kjøpt en 10 år gammel båt med Wallas 85 diesel koketopp med keramisk plate. Den har virket ved de første to middagene, men nå tenner den ikke. Jeg slår på bryteren, viften går et sekund før den stopper, det gule lyset blinker raskt (ca 4 ggr per sekund) og jeg hører en svak tikking, ca 2 ggr per sekund. Etter 4-5 minutter slukker det gule lyset, og ikke noe mer skjer. Jeg har sjekket strømmen inn til apparatet, 13,4 volt med landstrøm. Noen som har tips til hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Hva tror du Rune (Wallas Service)? Tyder jo på dårlig med strøm, men den er jo målt, så..? Noe tips til Geir ? Sitér dette innlegget Link to post
Geirdot Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Worry II skrev 8 minutter siden: Hva tror du Rune (Wallas Service)? Tyder jo på dårlig med strøm, men den er jo målt, så..? Noe tips til Geir ? Takk Worry II (skal hilse fra hun som fikk en litt lengre luftetur i dag morges ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 (redigert) Jeg ser Rune har svart i en tidligere tråd om dette, men da på 85DT, er ikke de like ? Redigert 28.Juni.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geirdot Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Worry II skrev for 2 timer siden: Jeg ser Rune har svart i en tidligere tråd om dette, men da på 85DT, er ikke de like ? Det ser ut til å være samme apparat, men symptomene er litt forskjellige. Hos meg kommer det ikke rødt lys i det hele tatt, bare gult. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Beklager litt lang responstid denne helgen. Har tatt meg "fri" Sjekk brukerveiledningen: http://www.wallas.fi/flippingbook/85dp/#/9/zoomed På side 8 ser du kontrollpanelet jeg tror du har, og da har du en 85 DP eller 85 DU. Og på side 9 er et enkelt feilsøkingsskjema som bekrefter at du mest sannsynlig har for lav spenning. Selv om du måler 13,5v frem til apparatet, kan du ha et relativt stort spenningsfall om: * Kablene er irret på enden * Kontakten ikke sitter skikkelig i (der er en sperre så den ikke skal gli ut) * Kablene er underdimensjonert: - Det skal være minimum 4 kvadrat om kabellengden er inntil 4 mtr fra batteri til apparat - Tverrsnittet økes med 1 kv pr mtr, inntil max 10 kvadrat Sjekk dette først før du kanskje bør ha en service på apparatet. Det er anbefalt serviceintervaller på 5 år, og delene som vanligvis skiftes først er glødepluggen og bunnmatten i brenneren. Rengjøring av brenner er obligatorisk i samme operasjon. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Geirdot Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2018 Takk. Jeg får sjekke irr og om kontakten sitter, det andre er litt forbi min elektrikerkomtetanse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.