Stjernen ! Startet 27.Juni.2018 Del på Facebook Startet 27.Juni.2018 (redigert) Hei byttet noen diesel slanger på motor/tank og fant ut att jeg kunne suge diesel i begge rør både til og fra tank. Merker det er litt motstand når jeg blåser luft ned, går nok langt ned i dieseltanken (returen). Er det noe ulempe og ha det slik ? Hva er ulempen ? Har vært sånn i 30 år sikkert. Burde jeg skru opp og kutte retur røret ca 5 cm på innsiden av tanken ?Slik det er på bilde i manualen. Redigert 27.Juni.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Juni.2018 Del på Facebook Svart 27.Juni.2018 Har det funket i 30år så går det vel bra.. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 27.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2018 (redigert) Jo men synes det var litt rart. Tenkte på stor motstand for pumpe og mye strøm/bobler evt luft i dieselen. Redigert 27.Juni.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 27.Juni.2018 Del på Facebook Svart 27.Juni.2018 Hej Returen skall gå långt ner i tanken! Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Har det funket I 30 år funker det I 30 til også. Problem løst! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Stjernen ! Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Jo det har fungert. Men har tenkt og lage ny innsats med rør til tanken. Burde jeg gjøre det likt eller kappe returen litt kortere enn tilførsel ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Tror du bør gjøre det likt for å få sirkulasjon I tanken og hindre skumdannelse. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nordan family 27 Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Apropo mostand som du nevner: så lenge det er diesel i hele sirkelen er det ikke nevneverdig motstand i dette. Kapper du derimot returen øverst tilfører du motstand. La de være like lange. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Dersom tanken ligger lavere enn motoren og enden på retur-rør er i fri luft kan du få luft i drivstoffsystem. Dette dersom diesel begynner å renne tilbake til tank, da suges diesel inn i gjennom returledning og kan komme inn i filter med retur. Dette vil bare skje mens motor ikke går. Kan gi startproblemer etter lengre tids stopp. Mye dersom og hvis, men det er en grunn til at returledning også skal ende under "vann"-flaten i tanken. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.