Ny_med_båt Startet 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2018 Hei alle sammen Ny båtbruker her, og begynner rett på problemer Har (muligens) problemer med kast i akslingen. Startet den (på land) og hørte en fæl lyd baki under båten da jeg satte den i gir og guffet litt på, var ikke mye som skulle til.. Fikk en til å se mens jeg prøvde en gang til, og det ser ut til at akslingen "kaster" seg i alle retninger i "gjennomføringen?" Er dette et slags lager? Kan det være dette som er problemet? Eller er det mest sannsynlig kast i akslingen? Isåfall, må jeg ha ny aksling? Og evt. andre deler? Lager? hmmm... Lurer på å demontere akslingen (om jeg får til det) å levere den inn.. xx xxx xxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxx xxx xxx xxx xxx xxxxxx Kommentar fra moderator: Flott om alle kan lese reglene før man poster. Etterspørsel etter privat assistanse er ikke tillatt. Og ordet "Hjelp" er ikke tillatt i titler.... Var "Snekke hjelp - akslingtrøbbel" Siden noen allerede har brukt tid på å hjelpe så redigerer dette innlegget, normalt blir "annonser" slettet. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Du må vel rette opp motor og aksling og nytt cutlesslager. *lageret som går gjennom båtog ut. * som forøvrig ikke tåler og stå tørt på land og bli "guffet på med motor i gir"? det er ett vannkjølt/smurt gummi/nylonlager. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Først og fremst; velkommen til baatplassen Litt upresis beskrivelse du kommer med, men uansett. Du har to muligheter. Du kan enten levere inn båten til et verksted og si: "reparer, jeg betaler hva det koster", eller du kan lese deg opp og sette deg inn i problematikken og begynne å feilsøke selv. En forutsetning for å få gode tips er gode beskrivelser og mange bilder. Her er en tråd jeg startet i forbindelse med oppretting og kast. Leser du den får du mange tips om hva du skal se etter: Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Hei. Og velkommen til BP. 6 hours ago, Ny_med_båt said: Startet den (på land) og hørte en fæl lyd baki under båten da jeg satte den i gir og guffet litt på, var ikke mye som skulle til. Det gjør man helst ikke, starte motor på land og guffe på. Dersom du har et cutless lager (vannsmurt gummilager) på akselen kan det ta skade. Kan høres ut som om du har et romslig lager bak der . . . . Gi oss gjerne litt mer detaljer om båten og helst et par bilder . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Du gjør det du kan for å ødelegge båten din forstår jeg. Det ville jeg ha sluttet med, om jeg var deg;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Om du ikke hadde vann på saltvannsløyfa så bør du nok vurdere bytte av impeller også, står mye om det her inne. Og ta en sjekk av potta og eksosslanger, de kan smelte om du kjører motoren uten kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Det er kanskje en selvfølge men.. ikke sett båten på vannet før du har fikset dette. Om cutlesslager er gåent så vil du kunne ha/få massiv lekkasje inn via akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Pinkvin skrev 23 minutter siden: Det er kanskje en selvfølge men.. ikke sett båten på vannet før du har fikset dette. Om cutlesslager er gåent så vil du kunne ha/få massiv lekkasje inn via akslingen. Nå skal det jo komme det jo vann inn der uansett. Vannet skal jo stå i hylsa fram til pakkboks? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 boble65 skrev 16 minutter siden: Nå skal det jo komme det jo vann inn der uansett. Vannet skal jo stå i hylsa fram til pakkboks? Ja men om akslingen hiver på seg, hvor lenge overlever pakkboksen, er den i live i det hele tatt ;-) Volvokondom kan være litt tilgivende en stund mot kast i akslingen fordi den er så fleksibel, mens andre typer pakkbokser kan tåle langt mindre. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Du har nok mest sansynlig moset cutlesslageret ditt. Dette lageret er helt avhengig av vann, så det tar ikke mange rundene med propellakslingen før lageret er borte når du står på land. Lageret i seg selv er ikke dyrt, med det kan være tidkrevende (og dyrt) å få det skiftet. Ta tak i propellen/akslingen og prøv å rigle i det, er det stor slark, så må det skiftes. Om du har varmeveksler på motoren din, så må du også skifte impelleren din, da denne heller ikke tåler tørrkjøring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.