Jump to content

Hvem selger persienner for båt?


dacapo

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter persienner for solskjermingng av sidevinduene :cool: (ikke at solen har vært plagsomt i sommer akkurat :rolleyes: )

Mener å ha sett noe "trekkspill" lignede som går på skinner/snorer i sidene.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette, evt. har erfaring med bruk, holdbarhet o.l. ?

 

dacapo :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har sjekket på interiørbutikker, men det de har det er for klumpete + at det ikke er egnet i båt som stadig er i bevegelse - må være noe som ikke henger å skramler.

De jeg sikter til har jeg sett i enkelte båter på båtutstillinger etc. de virker veldig kompakte.

Sikket spesiellt beregnet for slikt bruk ( evt. for campingvogner/biler)

Link to post
Share on other sites

Sikket spesiellt beregnet for slikt bruk ( evt. for campingvogner/biler)

Og følgelig vannvittig dyrt, regner jeg med.

 

Rart at ikke interiørbutikker med litt utvalg har noe som går i skinner eller lignende på sidene, slik at de henger i ro, også i sjøgang. På samme måte som utvendige huspersienner hvor det er en wire på sidene som går gjennom endene på lamellene.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Løfter denne!!

 

Er selv på utkikk etter smale plastpersienner som kan brukes på sidevinduene, etc.

 

Tanken er å lage ekstra hull i persiennen for så å tre en stram fiske-sen igjennom for på den måten å kunne skråstille persiennene. Noen som har prøvd noe lignende?

 

Ser for meg fordelene med at de persiennen ikke vil slamre frem og tilbake i slingring samt at de kan skrå-stilles vertikalt når de er trukket ned!

 

:sailing:

Bjørn!

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...