Bjørn Løvjomås Startet 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2018 (redigert) Blir en liten snartur til Bergen i natt med en båt. White Lady på M.Ais Har fått gode rapporter på været så tar sjansen på nartseilas igjen. Innom i Grimstad å hente min lillesøster. Det blir koselig Redigert 27.Juni.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Martine (2) Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 God tur til Bergen, @Bjørn Løvjomås. Dere får nok en flott tur oppover. Sol kan vi også by på, selv om temperaturen er noe lavere enn i Arendal. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Misunnelig Rekker jo nesten ikke og bli mørkt på denne tiden av på året, så det blir helt sikkert en knallfin tur i dette været God tur og kos deg glugg ihjel min venn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 (redigert) Er heldig med været. Lite sjø foreløpig. Måtte ned fra 27 til 25. Så videre ned til 21. Men jeg er fornøyd så lenge vi klarer å holde oss i plan. Det er litt gammel sjø fra nord som lager litt motstand. Et bilde fra vi passerte Lindesnes Redigert 28.Juni.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Fortsatt god tur, og velkommen til solskinnsbyen @Bjørn Løvjomås :) Det går unna, som vanlig, ser jeg. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Oisann den kom brått du er jo nesten fremme alt ser ut til å ha vært en fin tur i natten Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 (redigert) Holdt følge med denne siden nyleia Austevoll er snart passert.. Redigert 28.Juni.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Heretter får du bare frakte saktegående båter, Bjørn. Du er altfor effektiv, haha. Du har hatt en fin tur, ser jeg. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Godt kjørt god tur hjem igjen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 (redigert) Bjørn Løvjomås skrev for 13 timer siden: Blir en liten snartur til Bergen i natt med en båt. Wow! Det er helt riktig. SNARtur. Fine bilder! Lengre på noen timer enn jeg går på en ferie... Redigert 28.Juni.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Tok nesten igjen fjord Line ved Kopervik. Stoppet for å fylle diesel. Da rakk den nesten Bergen før jeg hentet den igjen . 22 knop holdt den her. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gudrun Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Flott at du overholdt tidligere avtale om bilder kun i skodde og av kjølsvin etter passering av Lindesnes på vei mot vestkysten... Godt jobbet!! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Klar......ferdig......ferdig ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Gudrun skrev for 7 timer siden: Flott at du overholdt tidligere avtale om bilder kun i skodde og av kjølsvin etter passering av Lindesnes på vei mot vestkysten... Godt jobbet!! Jeg glemte jo å poste tåkebildet. Makan? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Det ble også denne gangen en litt travel forflytning. Jeg hadde lovet å kjøre mine foreldre med venner på tur. Så med en god opplading med 50 nm i de blide sørlandsfjordene så våget jeg å håpe at det ble rolig rundt Jæren. Men den gang ei. Det ble noe rotesjø med krappe bølger i mot. Bavaria er særdeles rimelig i drift. Men det går nok noe på bekostning av evnen til å skjære seg gjennom sjøen. Det ble forholdsvis mye slag og smell. Da må farten ned. Men Bavaria er en herlig godværsbåt. God plass og forholdsvis leken med 2 stk D4 260. En båt jeg vil anbefale? Absolutt. Men la den slippe dårlig vær. Men når den strekker på bena og lar hestene løpe fritt så er det litt gøy. Jeg synes båten er veldig retningsstabil. Det var enkelt å slippe rattet og konsentrere seg litt om Bp. Men som flere har nevnt: autopilot er meget bra. Denne hadde ikke det. Det er særdeles morsomt å frakte båter. Men det er alltid godt å se målet for reisen dukke opp. Bergen er vakker. Denne båten skulle til Bergen Marine Senter med Ståle i spissen. Der skal den selges. Takk for turen. Og takk til dere som er med å bidrar i tråden. Det er hyggelig Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Det er så vidt jeg kan si: Takk for turen! ? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Key Freak skrev 37 minutter siden: Det er så vidt jeg kan si: Takk for turen! ? Du må opp om morran for å følge med ??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
chrisrik Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 2xD4 260 og marsjfart på 27? Brukbart! Kom du ned mot 2,5 l/nm? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
JonnyF Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Jøss, skal sei det går unna ! :) Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 chrisrik skrev for 8 timer siden: 2xD4 260 og marsjfart på 27? Brukbart! Kom du ned mot 2,5 l/nm? Min venn @sap_2000 var på tlf, da diskuterte vi litt forbruk. Jeg var litt svimmel i hodet og er normalt dårlig i regning. ? men Sap kom frem til ca 2.5.l/nm Jeg lå ganske lenge i 27 knop når jeg kom i smult farvann. Da la båten seg pent i vannet synes jeg. Den makset på 31.8 knop. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Bjørn Løvjomås skrev for 11 timer siden: Du må opp om morran for å følge med ??? Må vel heller la være å legge seg! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 @Key Freak det er det lureste. Skjer som ofte mye gøy på natten når jeg er ute. ??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.