Jump to content

Ibiza 24 ft, mulig å få den på henger uten hjullagre i sjøen?

Nerdy

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte meg en Ibiza 24 T SE i vinter og fikk igår kjøpt inn båthenger tii den.

Dette er jo en relativt stor båt, så er litt usikker på hvor lett det blir å få vinsjet båt på uten å rygge hjulagre osv uti sjøen..... noe jeg ikke ønsker..

Noen med erfaring med å sette ut/ta opp båter i denne størrelsen?

Er forresten en tredal 24-2500, med vugge bak.. Har en tanke om at det kan lette arbeidet litt......

Jeg tok opp scand dynamic på 25 fot og to tonn på henger ett par ganger. Det gikk, men var tungt.
Siste gangen ble det kranbil :-)
Gikk på henger da jeg solgte henne. Da måtte vi ha hjelp av traktor til å trekke opp på henger, da vinsjen på hengeren satt for lavt.
Når jeg blir stor skal jeg ha sånn igjen. Med henger. Da blir det el-vinsj og henger jeg kan kjøre langt ut i fjorden.

Ship o'hoi  :flag_bp:

Jeg tar opp og ned min 21 foter et par ganger i året. Går fint det. Er vel så vidt nedi med bakeste aksling. Billigere å ofre en av to akslinger til saltvannet. Vil tro det går fint om det er en god vugge på hengeren.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Det er et godt forslag, men jeg gjør det motsatt.

Har lukkede lager, har fjerna navkopp og fjernet alt som kan samle sjøvann over en lengre periode, kommer lett til etterpå med ferskvann. Tar også av hjulene, setter deretter hengeren på bukker. Detter er bare min ide, så langt har den fungert for meg. Oppdaget etter første året at det lå sjøvann inne i navkoppen og mellom nav og felg, så ikke bra ut etter en vinterlagring.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hmm... Ja vi får se ossen det går. I aller verste fall betaler jeg lokale båtsenteret her litt penger så løfter de vel båten opp på hengeren for meg med kranbil...

Er jo enig med at man heller ofrer henger enn båt, men å rygge den store hengeren med bremser og vaiere osv uti vannet føles ikke helt etter boka det heller......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...