Livva Startet 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2018 Hei Er det noen her som kan hjelpe meg. Selger finner ikke oblat (eller hva det heter på båten), men mener dette er en Nidelv 15. Jeg har Googlet, men finner ikke en båt som er lik. Er det noen der ute som vet? På forhånd takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 (redigert) Det ligner litt på linjene til en Nidelv 590 (Sport?), men jeg tror ikke det er en Nidelv i det hele tatt. Hele området rundt førerposisjonen og døra ned under dekk virker alt for enkelt og "billig" laget. Det er ikke noe skikkelig plass til instrumenter, kartplotter eller annet, og selve døra ser ikke ut som noe en norsk båtprodusent ville laget. ...I tillegg så har vel alle Nidelv-modeller med røffly samme design innenbordsmotor, ikke utenbords...? Redigert 28.Juni.2018 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
boble65 Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 Innenbordsmotor på en 15foter? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 28.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2018 (redigert) 1 hour ago, boble65 said: Innenbordsmotor på en 15foter? Nei, det jeg sa var at de Nidelvene med samme design (ikke størrelse) har innenbordsmotor. De Nidelvene på 15 fot med utenbords er vel gjerne en generasjon eller to eldre (og dermed annen, mer kantete design)? Redigert 28.Juni.2018 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Ukjent for meg at Nidelv har lagd en slik båt Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Sjekk med Nilsen Båtbyggeri - http://www.nilsenbaatbyggeri.no/ - De sitter med full historikk på alle tidligere Nidelv båter Sitér dette innlegget Link to post
Livva Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 MIMA II skrev 4 minutter siden: Sjekk med Nilsen Båtbyggeri - http://www.nilsenbaatbyggeri.no/ - De sitter med full historikk på alle tidligere Nidelv båter Har sendt det til de via Facebook uten å få svar selv om de har sett meldingen. Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Livva skrev 3 minutter siden: Har sendt det til de via Facebook uten å få svar selv om de har sett meldingen. Ja FB er den enkleste måten, litt hektisk der rett før ferien så kan ta tid før du får svar. Prøv også Nidelvklubben på FB https://www.facebook.com/groups/Nidelvklubben/ Sitér dette innlegget Link to post
Livva Svart 29.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 MIMA II skrev 12 minutter siden: Ja FB er den enkleste måten, litt hektisk der rett før ferien så kan ta tid før du får svar. Prøv også Nidelvklubben på FB https://www.facebook.com/groups/Nidelvklubben/ Takker, skal prøve der også :) Sitér dette innlegget Link to post
Livva Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Noen andre som vet? Nidelvklubben på facebook var ikke kjappe til å legge til nye medlemmer.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 kan ikke si det ligner på noe norsk båt jeg har sett før iallefall Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snusmumrikken Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Ligger en slik en i Auglandsbukta Kr.sand. Kan sjekke om den har et navn neste gang jeg er ute på sjøen. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Livva Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Snusmumrikken skrev for 15 timer siden: Ligger en slik en i Auglandsbukta Kr.sand. Kan sjekke om den har et navn neste gang jeg er ute på sjøen. Å sier du det :) Ja tusen takk om du kan gjøre det :) :) Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Lars Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Det ligger en slik for salg på FINN nå, veldig søt båt :) Jeg sjekket med båtregisteret og det VAR en Nidelv 15 ft daycruiser Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Tror ikke at du skal bruke båtregisteret som sannhetsvitne for produsent. De godtar vel hva en legger inn selv under registrering? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Lucky Lars skrev for 18 timer siden: Det ligger en slik for salg på FINN nå, veldig søt båt :) Jeg sjekket med båtregisteret og det VAR en Nidelv 15 ft daycruiser Ser jo ut som om det er samme båt. Er det du som selger? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ivar Svart 26.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2023 Hmm, Kan det tenkes at det er en modernisert Rocky 470 - som igjen visstnok er basert på skroget fra Selco/Fjord-Star 16..? ref 1.bilde i tråden, Litt vanskelig å se men ser ut som at det er samme form på steglist i baugen + "bordgang" i skroget..? Rocky 470, annonse fra slutten av 80 tallet: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.