Jump to content

AQ151 - B230, sjøvannspumpe fra AQ145 subber i vibrasjonsdemperen

Alex22226

Recommended Posts

Hei

Jeg er helt ny når det gjelder båt og båtmotorer. Kan en god del innen motorsykkelmotorer etter en lang periode innen Motocross.

Så heldig (Uheldig) som jeg var, arvet jeg en -83 Draco 21 fra svigerfar som ikke veit forskjellen på fastnøkkel og skiftenøkkel.

Original motor satt i AQ 145A, denne la seg langflat og orket ikke mer tidlig i årets sesong.

I stedenfor å begynne å ta i noe som aldri har blitt vedlikeholdt samt mine kunnskaper om denne motoren er meget lav, bestemte jeg meg for å kjøpe en nyoverhalt motor.

Fikk da tak i en B230 ( AQ 151?), etter å ha lest her inne at det meste skulle passe overens.

Har nå kommet såpass "langt" at det kun sto igjen "hjulet/pully" til dynamorema montert på veivakselen. Dette hjulet passet ikke fra AQ145 og fikk tak i et brukt på Ebay.

Når jeg nå monterer dette, passer ikke sjøvannspumpa fra AQ145, denne subber så vidt borti hjulet (se bilder)

Er det noen som er kjent med dette?

Har jeg fått tak i feil hjul, er det forskjell på sjøvannspumpene til disse motorene?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!WIN_20180628_21_34_54_Pro.jpg.a31885ecdef34bd11f44fe5bbadb5d3f.jpg

Hilsen en fortvilet hobbymekaniker med utålmodig kone!

Hei

Er det ingen som har erfaringer med å bytte fra AQ145A til AQ151 (B230)? 
Flytte over alt "påmontert" fra 145 til 151. 

Sjøvannspumpe og brakett fra 145, pumpen subber i hjul under. 

Kommentar fra moderator:
Les innlegget som er limt øverst, Hjelp moderator, vennligst LES DETTE før du poster
En god tittel øker sjansen for svar. Du ville neppe sagt bare  "AQ151B-B30" dersom du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent for å få hjelp med problemet.
Har forsøkt å lage en bedre tittel.

Har ingen erfaringer med dette. Men vær obs på at det er forskjell på bilmotorer og båtmotorer, om motoren du har fått tak I stammer fra bil har den neppe samme effektuttak som AQ151.

Hvis alt ellers passer sammen ville jeg enten ha slipt litt av pumpa eller dreid litt av kanten på reimskiva sånn at du får klaring. Det er nok ikke mye som skal til, så det burde la seg gjøre å få til en "quick fix" her.

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...