Jump to content

Tips til naturhavner ytre Oslofjord øst

lenny36

Recommended Posts

Havneguiden?

Fredagshølet utenfor Fredrikstad har jeg hørt mye godt om. Det skal vi prøve i sommer! Ellers elsker ungene Son, om du ikke vil ligge i havna er det noen øyer og odder innafor og uttafør nordelen av Jeløya.

Igjen anbefaler jeg å plukke opp et eksemplar av Havneguiden for området. Gull verdt ?

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Med en to-åring må det jo være deilig å ligge på Koster og dra på en av badestrendene der, tenker jeg meg. Blant øyene sydover mot Ursholmen er det ofte mye sel å se, det er jo alltid morsomt, særlig når de er av den nyskjerrige sorten. På Ursholmen er det en fin "lagune" å ligge i også, godt beskyttet. På Tisler kan man ligge i Kilen på sydsiden hvis været tillater eller i "moloen" på nordvestsiden (Mølbergholmen). Akerøya m. fortet er sikkert også morsomt for unger, men kanskje først om et år eller to. Sletter-øyene vil jeg tro har fine bademuligheter for en to-åring, men det er nok et typisk godværsprosjekt, særlig om man skal overnatte. Mulig dere må ligge på svai og ro i land, ihvertfall må man det med seilbåt.

• 2 uker senere...

Mellom Sarpsborg og Fredrikstad er det Glomma som er "kanalen", i tillegg til at begge kommunene er kystkommuner, som grenser ut mot Hvaler. Artig tur opp Glomma for å se litt gammelt industrisamfunn. Ligger en grei kommunal brygge ved nordre elvebredd helt oppe ved Pæddekummen, der E6 passerer Glomma i Sarpsborg. Tar 20-30 minutter å gå til sentrum av Sarpsborg derifra. Har du vært der med båt så tilhører du en eksklusiv gruppe :-). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...