lenny36 Startet 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2018 Hei alle sammen? Planlegger en tur fra Oslo til Hvaler/Fredrikstad/Strømstad-området i sommer. Det blir 1 uke på sjøen. Vi marsjer på 20-25 knop. Skulle gjerne hatt tips til fine naturhavner og opplevelser som er verdt å få med seg i dette området. Gjerne barnevennlige steder da vi har en 2-åring ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 (redigert) Havneguiden? Fredagshølet utenfor Fredrikstad har jeg hørt mye godt om. Det skal vi prøve i sommer! Ellers elsker ungene Son, om du ikke vil ligge i havna er det noen øyer og odder innafor og uttafør nordelen av Jeløya. Igjen anbefaler jeg å plukke opp et eksemplar av Havneguiden for området. Gull verdt ? Redigert 30.Juni.2018 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
quantumduck Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Med en to-åring må det jo være deilig å ligge på Koster og dra på en av badestrendene der, tenker jeg meg. Blant øyene sydover mot Ursholmen er det ofte mye sel å se, det er jo alltid morsomt, særlig når de er av den nyskjerrige sorten. På Ursholmen er det en fin "lagune" å ligge i også, godt beskyttet. På Tisler kan man ligge i Kilen på sydsiden hvis været tillater eller i "moloen" på nordvestsiden (Mølbergholmen). Akerøya m. fortet er sikkert også morsomt for unger, men kanskje først om et år eller to. Sletter-øyene vil jeg tro har fine bademuligheter for en to-åring, men det er nok et typisk godværsprosjekt, særlig om man skal overnatte. Mulig dere må ligge på svai og ro i land, ihvertfall må man det med seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Tordenskjoldsbukta, Tisler, Papper er flotte plasser på Hvaler. som andre sier kjøp Havneguiden, der finner du det meste. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
lenny36 Svart 30.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Mange gode forslag her, takk skal dere ha? Har en havneguide, men tenkte Båtplassens eminente båtfolk har de beste tipsene? Er det forresten noen som har kjørt kanalen mellom Fredrikstad og Sarpsborg? Er det verdt å ta den turen? Sitér dette innlegget Link to post
Miranda2 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Mellom Sarpsborg og Fredrikstad er det Glomma som er "kanalen", i tillegg til at begge kommunene er kystkommuner, som grenser ut mot Hvaler. Artig tur opp Glomma for å se litt gammelt industrisamfunn. Ligger en grei kommunal brygge ved nordre elvebredd helt oppe ved Pæddekummen, der E6 passerer Glomma i Sarpsborg. Tar 20-30 minutter å gå til sentrum av Sarpsborg derifra. Har du vært der med båt så tilhører du en eksklusiv gruppe :-). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.