-morten- Startet 30.Juni.2018 Del på Facebook Startet 30.Juni.2018 https://www.tb.no/nyheter/politi/tonsberg/full-batforer-sovnet-45-fots-cabincruiser-har-gatt-pa-grunn/s/5-76-838772 Folk som er så beviste og bruke milioner på båt bør jo vise litt ansvar synes jeg! En ting er at alle kan være uheldig og gå på et skjær.. men å føre en sånn båt i dritings tillstand er meget uansvarlig! Her er det stor potensiel skade og fare.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lazyjack Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Beviste??? Var det ikke nettopp ubevisst han var? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Når man går til inkjøp av såppas store båter er man ganske bevist både på kvalitet og på at man vil bedrive båtliv!! var det jeg mente... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Faxen Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Det er ikke den første, og garantert ikke den siste! Folk i båt?? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Ser ikke hvorfor en som har råd til en sånn båt skulle være noe lurere enn en med båt til 20000;? En tullebukk er en tullebukk uansett hva vedkommende ferdes i mener nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 La nå dette fare, "vi" vil jo ikke har en masse regler som tar vekk friheten ved å være på sjøen. Noen symbolske tusenlapper i bot, og så er alt bra igjen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Enig med Tom Rør eg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Han hadde nok ikke båtførerbevis. Hadde han hatt det hadde han jo lært at man ikke skal føre båt dritings. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Noterer meg at feriefolket har kommet til vårt hjørne av skauen. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Uansvarlig å kjøre med over 0,8 i promille uansett båttype. Her er en annen fra noen år tilbake: https://www.aftenposten.no/norge/i/56An6/Ferge-pa-grunn-utenfor-Kragero Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
adeneo Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 -morten- skrev for 9 timer siden: Folk som er så beviste og bruke milioner på båt bør jo vise litt ansvar synes jeg! Det finnes gode empiriske bevis for at størrelse på lommebok ikke nødvendigvis er analogt med hvor bevisst eller ansvarsfull man er ! Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Håper han ikke får en krone av forsikringen! Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Mouche Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 43 minutes ago, -Luna- said: Håper han ikke får en krone av forsikringen! Enig og lov å "håpe" at ditt ønske blir oppfyllt, men jamen ikke sikker. – Er det promillekjøring som forårsaker skaden blir det så og si alltid 100 prosent avkorting på forsikringen, sier Plogvoll. https://www.f-b.no/nyheter/tabber-du-deg-ut-far-du-like-vel-forsikringspenger/s/2-2.952-1.7640320 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
nomen Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Hva han får av forsikringsselskapet avhenger nok litt av hvor stor kunde han er.Evt. hvor god advokat han har råd til. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
quantumduck Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 (redigert) 4 hours ago, Mouche said: Enig og lov å "håpe" at ditt ønske blir oppfyllt, men jamen ikke sikker. – Er det promillekjøring som forårsaker skaden blir det så og si alltid 100 prosent avkorting på forsikringen, sier Plogvoll. https://www.f-b.no/nyheter/tabber-du-deg-ut-far-du-like-vel-forsikringspenger/s/2-2.952-1.7640320 Biljøring dette. På sjøen er det 0,8-grense og da blir det jo et spørsmål om forsikringsselskapene regner promille under 0,8 som promillekjøring også. Redigert 1.Juli.2018 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Trolig ikke med mindre det er en klar og åpenbar årssakssammenheng mellom promillen (også under 0.8) og hva som har skjedd. Med andre ord trolig av akademisk art, men ja, mulig er det. Jeg er klar over at det ikke er samme promillegrense på sjøen og på land så det var ikke poenget her, men konsekvensen av brudd på den grense som gjelder i den aktuelle saken enten det er til sjøs, på land eller i luften for den saks skyld. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.